E-KONSULTĀCIJAS
>
visas atbildes Jautā, mēs palīdzēsim rast atbildi!
TĒMAS
Nr. 18469
Lasīšanai: 3 minūtes
1
1

Saziņa ar parādnieku

J
jautā:
06. novembrī, 2019
Gunta

Labdien! 2011. gadā SIA “Gelvora” uz cesijas līguma pamata pārņēma manas parādsaistības. Pēc paziņojuma saņemšanas nekavējoties apmaksāju parāda atzīto daļu, bet par neatzīto summu informēju kreditoru. Protams, kreditors uzstāj, ka jāsamaksā visa summa. Tagad, kopš 2011. gada, regulāri saņemu atgādinājuma vēstules un telefona zvanus. Vairākas reizes gan mutiski, gan rakstiski esmu informējusi, ka parādu neatzīstu un lai sniedz prasību tiesā. Vai šajā gadījumā kreditoram ir kāds termiņš, cik ilgi var sūtīt atgādinājumus, bet neveikt nekādas darbības (prasības pieteikums tiesā)?

A
atbild:
07. novembrī, 2019

Kreditoram nav ierobežojumu informācijas nosūtīšanai parādniekam, arī neskatoties uz to, ka parādnieks prasījumu neatzīst. Saskaņā ar Komerclikuma 406. pantu (noilgums) no komercdarījuma izrietošie prasījumi noilgst triju gadu laikā, ja likumā nav noteikts cits noilguma termiņš. Tas nozīmē: ja kreditors vai parādu piedziņas pakalpojumu sniedzējs neveiks “atgādināšanu”, kas pārtrauc noilgumu, ilgāk nekā trīs gadus pēc kārtas, tas zaudēs prasījuma tiesības noilguma dēļ.

Taču, neskatoties uz kreditora tiesībām, arī Jums kā patērētājam un fiziskajai personai, kas izpildījusi savas saistības to atzītajā daļā, ir tiesības uz dzīvi, kuru netraucē parādu piedziņas pakalpojumu sniedzēji un kreditori, ja šāda komunikācija ir pretēja Parādu ārpustiesas atgūšanas likuma 10. pantā noteiktajiem kritērijiem, t. i., ir agresīva, uzmācīga, traucējoša u. c.

Tādējādi, ja Jūs esat paziņojusi kreditoram un parādu ārpustiesas pakalpojumu sniedzējam (SIA “Gelvora”), ka parādu neatzīstat, Jums ir tiesības pieprasīt pārtraukt nevēlamo komunikāciju un iesniegt prasību tiesā, ja kreditors uzskata savus prasījumus par pamatotiem.

Savukārt, ja situācija nemainās un ar Jums nepieņemamā formā turpina komunicēt kreditors un/vai parādu atgūšanas pakalpojumu sniedzējs, Jums ir tiesības vērsties Patērētāju tiesību aizsardzības centrā, kas ir uzraudzības iestāde patērētāju kreditēšanas jomā (likuma 4. panta izpratnē), ar iesniegumu par prettiesiskām parādu atgūšanas pakalpojumu sniedzēja darbībām.

Ja nevēlamā komunikācija izpaužas kā draudi vai apdraudējums, Jums ir tiesības vērsties tiesībsargājošās institūcijās saskaņā ar Krimināllikuma 132.1. pantu (vajāšana), kas nosaka: par vairākkārtēju vai ilgstošu citas personas izsekošanu, novērošanu, draudu izteikšanu šai personai vai nevēlamu saziņu ar šo personu, ja tai ir bijis pamats baidīties par savu vai savu tuvinieku drošību, soda ar īslaicīgu brīvības atņemšanu vai ar piespiedu darbu, vai ar naudas sodu.

Labs saturs
1
Pievienot komentāru
Uzdod savu jautājumu par Latvijas tiesisko regulējumu un tā piemērošanu!
Pārliecinies, vai Tavs jautājums nav jau atbildēts!
vai
UZDOT JAUTĀJUMU
Šomēnes iespējams uzdot vēl 8 jautājumus. Vairāk par e-konsultāciju sniegšanu
Iepazīsti e-konsultācijas
LIETOTĀJU IEVĒRĪBAI
Informējam, ka šajā tīmekļa vietnē tiek izmantotas sīkdatnes. Turpinot lietot LV portālu, jūs piekrītat sīkdatņu izmantošanai. Uzzināt vairāk
PIEKRĪTU