E-KONSULTĀCIJAS
>
visas atbildes Jautā, mēs palīdzēsim rast atbildi!
TĒMAS
Nr. 18076
Lasīšanai: 3 minūtes
TĒMA: Veselība

Uzņēmuma īpašnieks nosaka darba organizāciju

J
jautā:
17. septembrī, 2019
Laila

Labdien! Esmu kosmētiķe, vēlos īrēt kabinetu kosmētiskajā salonā. Nupat juriste, ar kuru konsultējos (jo vēlos arī aizvest savas iekārtas), paziņoja, ka vairs nevaru īrēt kabinetu salonā, man jābūt šī salona darbiniecei. Vai tas tiešām tā ir? Es taču nevaru īrēt kabinetu zooveikalā vai citur. Kāpēc man jāstrādā pēc darba grafika u. c., ja man ir mazs bērns un gribu pati regulēt darba laiku? Ļoti gaidīšu jūsu atbildi, jo ir sajūta, ka pat it kā svarīgas iestādes nesniedz pareizu, saprotamu atbildi un informāciju.

A
atbild:
07. oktobrī, 2019
Edīte Brikmane
LV portāls

Neviens normatīvais akts neparedz skaistumkopšanas salona īpašnieka pienākumu izīrēt telpas kosmētiķim. Ja uzņēmuma īpašnieks tomēr ir gatavs attīstīt tādu biznesa modeli un izīrēt telpas savā salonā pakalpojuma sniedzējam “no malas”, slēdzot uzņēmumu līgumu, salona īpašnieks var tajā iekļaut prasību nodrošināt pakalpojumu salona darba laikā. Uzņēmēja vēlme gādāt par pakalpojuma pieejamību klientiem visā salona darba laikā ir saprotama un pamatota. 

Turklāt jebkuram skaistumkopšanas salonam ir jāievēro Ministru kabineta noteikumu Nr. 631 “Higiēnas prasības skaistumkopšanas pakalpojumu sniegšanai” prasības, kas paredz arī stingrus noteikumus attiecībā uz darba piederumu apstrādi. Piemēram, no šī gada 1. oktobra skaistumkopšanas salonos ir aizliegts izmantot ultravioleto starojumu emitējošas iekārtas instrumentu sterilizācijas procesa nodrošināšanai. Šo noteikumu 36. punkts paredz, ka pakalpojumu sniedzējs izvēlas tādas sterilizācijas metodes, kas nodrošina vīrusu (hepatīta B, C, HIV), sēnīšu, baktēriju (piemēram, tuberkulozes ierosinātāja) un to sporu iznīcināšanu, izmantojot piesātināta ūdens tvaika sterilizāciju (autoklavēšana) vai karstā gaisa sterilizāciju. Pakalpojuma sniedzējs darba piederumu sterilizācijai nedrīkst izmantot ultraskaņas iekārtas. Tāpat pakalpojuma sniedzējam ir pienākums izstrādāt plānu aprīkojuma un darba piederumu tīrīšanai, dezinfekcijai un sterilizācijai saskaņā ar minēto noteikumu 1. un 2. pielikumu un nodrošināt regulāru uzskaiti par dezinfekciju un sterilizāciju.

No uzņēmējdarbības attīstības viedokļa raugoties, nodrošināt skaistumkopšanas salona uzticamību un attīstību, kas ietver pakalpojuma drošumu, kā arī Ministru kabineta noteikto higiēnas prasību telpām, aprīkojumam, darba piederumiem, kā arī to sterilizācijas kārtības un dokumentācijas ievērošanu, iespējams, ir efektīvāk, organizējot vienotu kolektīvu un darba uzskaites sistēmu.

Ja vēlaties strādāt pēc sava darba grafika, jāveido savs skaistumkopšanas salons vai jāmeklē cits uzņēmums, kuram nav iebildumu pret šādu sadarbības formu. 

Labs saturs
Pievienot komentāru
Uzdod savu jautājumu par Latvijas tiesisko regulējumu un tā piemērošanu!
Pārliecinies, vai Tavs jautājums nav jau atbildēts!
vai
UZDOT JAUTĀJUMU
Šomēnes iespējams uzdot vēl 124 jautājumus. Vairāk par e-konsultāciju sniegšanu
Iepazīsti e-konsultācijas
LIETOTĀJU IEVĒRĪBAI
Informējam, ka šajā tīmekļa vietnē tiek izmantotas sīkdatnes. Turpinot lietot LV portālu, jūs piekrītat sīkdatņu izmantošanai. Uzzināt vairāk
PIEKRĪTU