E-KONSULTĀCIJAS
>
visas atbildes Jautā, mēs palīdzēsim rast atbildi!
TĒMAS
Nr. 12077
Lasīšanai: 3 minūtes
2
2

Par valsts iestāžu savstarpējās saziņas termiņiem

Publicēts pirms 7 gadiem. Izvērtē satura aktualitāti! >>
J
jautā:
30. maijā, 2017
Inga Gailīte

Labdien! Vēlos noskaidrot, kurš normatīvais dokuments nosaka un regulē informācijas pieprasījuma atbildes sniegšanas termiņu starp valsts pārvaldes iestādēm. Un ko darīt, ja atbilde netiek sniegta arī pēc atkārtotas informācijas pieprasījuma nosūtīšanas. Visos minētajos normatīvajos regulējumos atrunāti vienīgi privātpersonas vai uzņēmuma pieprasījumi no valsts iestādes un otrādi.

A
atbild:
09. jūnijā, 2017
Valsts kanceleja
Zaiga Barvida, Komunikācijas departamenta konsultante

Valsts kanceleja skaidro, ka saskaņā ar Valsts pārvaldes iekārtas likuma 54. panta pirmo daļu iestādes sadarbojas, lai veiktu savas funkcijas un uzdevumus. Minētā panta sestajā daļā ir noteikts, ka, iestādes sadarbojoties nepieciešamo informāciju sniedz elektroniskā veidā, ja ārējā normatīvajā aktā nav noteikts citādi un informācijas sniegšana nav pretrunā normatīvajos aktos noteiktajiem informācijas sniegšanas noteikumiem. Kārtību, kādā notiek šādas informācijas apmaiņa, kā arī to, kā nodrošina un apliecina šādas informācijas patiesumu, nosaka Ministru kabinets. Pamatojoties uz Valsts pārvaldes iekārtas likuma 54. panta sesto daļu, ir izdoti Ministru kabineta noteikumi Nr. 357 “Kārtība, kādā iestādes sadarbojoties sniedz informāciju elektroniskā veidā, kā arī nodrošina un apliecina šādas informācijas patiesumu”, kuru III nodaļā ir noteikti informācijas sniegšanas termiņi. Proti, atbilstoši minēto noteikumu 16. punktam, ja informācijas pieprasītājs termiņu nav norādījis, informācijas sniedzējs atbildi (izsniedzamo informāciju vai pamatojumu, kādēļ nav iespējams sniegt informāciju normatīvajos aktos noteiktajā termiņā, un attiecīgi termiņu, kādā informācija tiks sniegta) sniedz saprātīgā termiņā, ņemot vērā jautājuma risināšanas steidzamību, bet ne vēlāk kā mēneša laikā no informācijas pieprasījuma saņemšanas dienas.

No pieredzes var ieteikt tādos gadījumos, kad atbilde no kādas valsts iestādes kavējas, vispirms izmantot citas saziņas iespējas, piemēram, piezvanīt uz iestādes mājaslapā norādītajiem kontakttālruņiem un interesēties, vai informācijas pieprasījums vispār ir saņemts un cik ilgā laikā tiks sniegta atbilde. Ja arī šādi nav iespējams saņemt nepieciešamo informāciju, ar informācijas pieprasījumu var vērsties pie iestādes vadītāja.

Labs saturs
2
Pievienot komentāru
Uzdod savu jautājumu par Latvijas tiesisko regulējumu un tā piemērošanu!
Pārliecinies, vai Tavs jautājums nav jau atbildēts!
vai
UZDOT JAUTĀJUMU
Šomēnes iespējams uzdot vēl 71 jautājumu. Vairāk par e‑konsultāciju sniegšanu
Iepazīsti e-konsultācijas