Labdien! Kādā veidā patentmaksātājam jāveic ienākumu uzskaite, jāizraksta kvītis vai citādi? Un, ja kvītis, vai tām jābūt ar VID zīmogu? Paldies!
Ministru kabineta 2007. gada 20. marta noteikumi Nr. 188 „Kārtība, kādā individuālie komersanti, individuālie uzņēmumi, zemnieku un zvejnieku saimniecības, citas fiziskās personas, kas veic saimniecisko darbību, kārto grāmatvedību vienkāršā ieraksta sistēmā” nosaka prasības fiziskai personai – patentmaksātājam – kārtot grāmatvedības uzskaiti vienkāršā ieraksta sistēmā, hronoloģiski aizpildot tikai ieņēmumu uzskaites reģistru.
Patentmaksātājs ieņēmumu uzskaites reģistrā norāda ieraksta kārtas numuru, datumu un dienas ieņēmumu kopsummu vai, ja dienas ieņēmumu kopsumma vidēji nedēļā nav lielāka par 150 eiro, – nedēļas ieņēmumu kopsummu, kas pamatota ar attaisnojuma dokumentiem.
Patentmaksas maksātājs uzskaita tikai saimnieciskās darbības ieņēmumus.
Patentmaksas maksātāji, saņemot samaksu par darījumiem skaidrā naudā, var nelietot kases
aparātu. Patentmaksas maksātājam ir pienākums izsniegt reģistrēto kvīti pēc darījuma partnera pieprasījuma.
Valsts ieņēmumu dienestā reģistrētas kvītis lieto tie nodokļu maksātāji, kuri, ievērojot normatīvos aktus par nodokļu un citu maksājumu reģistrēšanas elektronisko ierīču un iekārtu lietošanas kārtību, kases aparātus, kases sistēmas, specializētās ierīces vai iekārtas var nelietot.
Nodokļu maksātājs grāmatiņās brošētas kvītis (biļetes) reģistrē VID, izmantojot elektroniskās deklarēšanas sistēmu (EDS) vai papīra formā VID klientu centrā.
Ja ir neskaidrības par izraudzīto nodokļu režīmu – patentmaksājumu –, jāvēršas VID. Saziņas iespējas mājaslapā.
Viena kalendāra mēneša ietvaros sniedzam 300 e-konsultācijas.
Tā kā limits ir sasniegts, jautājumu varēsi iesniegt, sākot no nākamā mēneša 1.dienas.
Iespējams, ka atbilde uz līdzīgu jautājumu jau ir sniegta, tāpēc izmanto e-konsultāciju meklētāju!