“Latvijas Pasta” prioritāte ir plaši pieejami pasta un maksājumu pakalpojumi, kas salāgoti ar ekonomiski izsvērtiem risinājumiem. Tā kā ik gadu par vidēji 10 % sarūk pieprasījums pēc tradicionālajiem pasta pakalpojumiem un uzņēmums ērtai sūtījumu saņemšanai un nosūtīšanai izvērsis plašāko pakomātu tīklu Latvijā, tad regulāri tiek pārskatīts klātienes apkalpošanas vietu pārklājums.
Atverot mūsdienīgus klientu centrus Rīgā un reģionos, “Latvijas Pasts” nodrošina ērti pieejamus klātienes pakalpojumus gan darba dienās un vakaros, gan brīvdienās.
No 30. decembra Mežciema iedzīvotājiem pasta un maksājumu pakalpojumi būs pieejami klientu centrā “Alfa” (Brīvības gatve 375, Rīga) katru dienu no plkst. 10.00 līdz 21.00 un klientu centrā “Sāga” (Biķeru iela 4, Ulbroka, Stopiņu pagasts, Ropažu novads): no pirmdienas līdz sestdienai no plkst. 10.00 līdz 21.00 un svētdienās no plkst. 10.00 līdz 20.00.
Mainoties iedzīvotāju paradumiem un pieaugot e-komercijas apjomiem, cilvēki aizvien biežāk ērtai sūtījumu saņemšanai un nosūtīšanai izmanto pakomātus. Pērn “Latvijas Pasts” izveidoja plašāko pakomātu tīklu valstī, un arī Mežciema iedzīvotājiem pieejami seši uzņēmuma pakomāti: Gaiļezera ielā 8, Sergeja Eizenšteina ielā 81, Hipokrāta ielā 26, Biķernieku ielā 160 un 246, Rīgā; Biķeru ielā 4, Ulbrokā, Stopiņu pagastā, Ropažu novadā.
Sūtījumus var pārvirzīt no to saņemšanas klātienē klientu centrā uz sev lokācijas ziņā ērtāko pakomātu. Tāpat, izmantojot pakomātu, sūtījumus var nosūtīt ne tikai uz citu pakomātu, bet arī uz klientu centru, pasta nodaļu vai konkrētu adresi. Pakomātā ir iespēja gan nodot nosūtīšanai, gan arī, pirms tam sazinoties ar klientu atbalsta komandu un pārvirzot sūtījumu, saņemt ierakstītas vēstules.
Lai nosūtītu ierakstītu vēstuli, sūtījums jānoformē vietnē mans.pasts.lv un pēc tam jāievieto pakomāta skapīša nodalījumā. Savukārt, saņemot pastkastītē aicinājumu izņemt ierakstītu vēstuli klientu centrā vai pasta nodaļā, to var pārvirzīt saņemšanai konkrētā pakomātā. Lai to paveiktu, ir jāsazinās ar “Latvijas Pasta” klientu atbalsta komandu pa tālruni 27008001, kas lūgs identificēties ar Smart ID vai e-parakstu, bet pēc tam nosūtīs saiti sūtījuma pārvirzīšanai.
Uzņēmums aicina iedzīvotājus izmantot pašapkalpošanās vietni privātpersonām mans.pasts.lv, kas sniedz ieskatu sūtījumu vēsturē, piegādes procesa gaitā, kā arī lojalitātes programmu. Reģistrējoties mans.pasts.lv, katrs piektais pakomāta sūtījums ir bez maksas. Noformējot vietnē ierakstītus, izsekojamus vai apdrošinātus sūtījumus, tiek piešķirta atlaide 0,42 eiro (bez PVN) apmērā, no 2026. gada 1. janvāra tā būs 0,46 eiro (bez PVN) apmērā.
Visos āra pakomātos integrēta arī vēstuļu kastītes funkcija.
Mežciema pasta nodaļa klientus apkalpos līdz 29. decembra plkst. 14.00.
Ieviešot izmaiņas, no 30. decembra atsevišķām adresēm Mežciemā, Rīgā, kam līdz šim bija noteikts pasta indekss LV-1079, tas būs mainīts uz LV-2130. Adrešu saraksts, kam mainīsies pasta indekss, pieejams ŠEIT.
Uzņēmums iedzīvotājus, uz kuriem šīs izmaiņas attieksies, informēs arī individuāli, ievietojot paziņojumus pastkastītēs.
Pasta indekss ir adreses neatņemama sastāvdaļa, un pasta sūtījumu šķirošana norit atbilstoši tam. Indeksi veidoti, lai nodrošinātu precīzu un efektīvu pasta sūtījumu piegādi, un tie ir sadalīti pa reģioniem, novadiem un pilsētām, tādējādi palīdzot precīzi noteikt adresāta atrašanās vietu. Ja tas ir norādīts neprecīzi, tad sūtījums var tikt atgriezts sūtītājam vai arī tā piegāde var aizkavēties vidēji par nedēļu.
Latvijā pasta indeksi ir četrciparu skaitlis ar valsts apzīmējuma kodu – LV – tā sākumā.



