DIENASKĀRTĪBĀ
>
Par aktuālo valstī un iestādēs (preses relīzes)
TĒMAS
Šodien
Lasīšanai: 4 minūtes
RUBRIKA: Relīze
TĒMA: Satiksme

Atis Švinka: iedzīvotāju mobilitāte ir mana nemainīgā prioritāte

Publicitātes foto.

“Iedzīvotāju mobilitāti var nodrošināt, tikai cieši sadarbojoties ar visām iesaistītajām pusēm un pieņemot datos balstītus lēmumus. Tā ir mana prioritāte un vienlaikus kopīgs, pastāvīgs valsts un pašvaldību uzdevums,” akcentēja satiksmes ministrs Atis Švinka, šodien, 10. oktobrī, piedaloties Latvijas Pašvaldības savienības (LPS) Tautsaimniecības komitejas sēdē.

Sēdē Satiksmes ministrija (SM) pārrunāja nākamgad plānotās izmaiņas reģionālajā satiksmē un risinājumus iedzīvotāju mobilitātes nodrošināšanai. Ņemot vērā plānotās izmaiņas Rīgas metropoles areālā, SM ieskatā Rīgas un Pierīgas pašvaldībām ir būtiski sadarboties ar lielāku sinerģiju, pasažieru pārvadājumiem piesaistot uzņēmumu “Rīgas Satiksme”. “Mobilitātes nodrošināšanai Rīgas metropolē vēl ir daudz neizmantotu iespēju. Esmu pārliecināts, ka, kopīgi strādājot, mums izdosies iedzīvotāju ikdienas pārvietošanos padarīt ērtāku. Pirmais solis jau ir sperts – Rīgas un Ropažu pašvaldības ir vienojušās par sadarbību. Šajā virzienā ir jāturpina strādāt arī citām Pierīgas pašvaldībām,” skaidroja Švinka.

Kā būtisku priekšnosacījumu efektīvu sabiedriskā transporta risinājumu izveidei ministrs akcentē datu nepieciešamību un datos balstītu lēmumu pieņemšanu. Vienota valsts un pašvaldību datubāze par aktuālo situāciju pasažieru pārvadājumu jomā dos skaidru izpratni par konkrētu risinājumu ieviešanu un efektīvu resursu pārvaldību. Šajā ietvarā viens no darba jautājumiem, kas jārisina, ir pieprasījuma pēc skolu autobusiem analīze un iespējamā integrācija reģionālajā autobusu maršrutu tīklā. Vienlaikus SM uzsver, ka turpinās attīstīt dzelzceļu kā sabiedriskā transporta mugurkaulu, attīstot reģionālo autobusu tīklu kā papildinošu vilcienu maršrutiem.

“Gan mēs, gan LPS redzam iespējas efektīvai transporta tīkla pilnveidošanai. Skolēnu autobusi, reģionālie autobusi, pilsētu autobusi un vilcieni – jārod sinerģija un jāminimizē maršrutu pārklāšanās. Sāksim ar kopīgi definētajām prioritātēm:datu apkopošanu un dziļāku analīzi, pašvaldību ciešāku sadarbību Rīgā un Pierīgā, un pieejamības kritēriju definēšanu,” uzsvēra Švinka.

Tiekoties puses vienojās, ka kopīgi strādās, lai izveidotu ilgtspējīgu reģionālā sabiedriskā transporta finansēšanas modeli, definētu reģionālā transporta tīkla maršrutu pieejamību, nosakot minimālo pieejamības prasību grozu. Tāpat, sadarbojoties ar LPS, plānots pārskatīt reģionālo autobusu pārvadājumu kvalitātes prasības.

“Mums ir jāspēj strādāt efektīvāk, izprotot reālās iedzīvotāju pārvietošanās  vajadzības un tendences, lai nodrošinātu pakalpojumu esošā budžeta ietvarā. Mazāk, bet efektīvāk – tādam ir jābūt kopīga darba rezultātam,” skaidroja satiksmes ministrs.

Tāpat nākamgad ciešā sadarbībā ar LPS un citām iesaistītajām pusēm plānots izstrādāt ilgtspējīgu risinājumu un finansēšanas modeli jaunam pakalpojumam – sabiedriskajam transportam pēc pieprasījuma valsts mazapdzīvotās vietās.

Labs saturs
Pievienot komentāru
LATVIJAS REPUBLIKAS TIESĪBU AKTI
LATVIJAS REPUBLIKAS OFICIĀLAIS IZDEVUMS
ŽURNĀLS TIESISKAI DOMAI UN PRAKSEI