DIENASKĀRTĪBĀ
>
Par aktuālo valstī un iestādēs (preses relīzes)
TĒMAS
Šodien
Lasīšanai: 3 minūtes
RUBRIKA: Relīze
TĒMA: Satiksme

Ar Eiropas Savienības fonda investīcijām turpinās īstenot dzelzceļa modernizāciju

FOTO: Freepik.

Otrdien, 7. oktobrī, valdība atbalstīja Satiksmes ministrijas (SM) izstrādātos Ministru kabineta (MK) noteikumus, nosakot kārtību, kādā tiek nodrošināta dzelzceļa infrastruktūras modernizācija, ko Eiropas Savienības (ES) kohēzijas politikas programmas 2021.–2027. gadam ietvaros īstenos valsts akciju sabiedrība “Latvijas dzelzceļš” (LDz). Dzelzceļa modernizācijas projektu īstenošanai pieejams 118,6 milj. eiro finansējums, t. sk. Kohēzijas fonda finansējums 100,8 milj. eiro un valsts budžeta finansējums 17,8 milj. eiro.

“Ērtības pārvietojoties jaunajos elektrovilcienos iedzīvotāji jau ir novērtējuši – vilcienu pasažieru skaits pagājušogad palielinājās par 15% un tas turpina pieaugt. Plānotie dzelzceļa modernizācijas projekti veicinās iedzīvotāju mobilitāti, padarot dzelzceļa satiksmi vēl ērtāku un nodrošinās piekļūstamību visām iedzīvotāju grupām. Investīcijas dzelzceļa infrastruktūrā veicina ilgtspējīgas mobilitātes attīstību un uzlabo reģionālo sasniedzamību, kā arī ir solis tuvāk Eiropas zaļajiem mērķiem”, skaidro satiksmes ministra Atis Švinka.

Latvijā tāpat kā citur Eiropā stiprinām dzelzceļu kā sabiedriskā transporta mugurkaulu. Piešķirtā finansējuma mērķis ir modernizēt dzelzceļa esošo elektrificēto tīklu, paplašināt elektrificēto zonu un paaugstināt pasažieru un vilcienu kustības drošību, pasažieru apkalpošanas kvalitāti un komfortu, kā arī uzlabot dzelzceļa sakaru un informācijas sistēmas, to drošību un veiktspēju atbilstīgu ES standartiem. Noteikumu ietvaros tiks nodrošinātas investīcijas dzelzceļa infrastruktūras būvniecībai,  pārbūvei un atjaunošanai, kas nodrošinās pilnvērtīgu integrēšanos TEN-T tīklā un uzlabos energoefektivitāti sabiedriskajos pasažieru pārvadājumos.

Piešķirtā finansējuma ietvaros līdz 2029.gada 31.decembrim LDz plāno īstenot trīs projektus: peronu modernizāciju, izbūvējot 20 paaugstinātus peronus virzienos  Rīga – Liepāja, Rīga – Lugaži – valsts robeža, Krustpils – Daugavpils, Krustpils –Rēzekne, Rīga – Aizkraukle un Rīga – Tukums II; vilcienu kustības ātruma palielināšanu posmā Sloka – Tukums II līdz 140 km/h un jaunas paaudzes dzelzceļa radio sakaru sistēmas ieviešanu, izbūvējot 20 dzelzceļa mobilās 5G sakaru bāzes stacijas.

LDz projektu gatavība ir augsta, t.sk. peronu modernizācijas projektos jau ir izsludināti pieci iepirkumi un notiek pretendentu izvērtēšana. Pēc projektu īstenošanas, modernizētās dzelzceļa stacijas un pieturas punkti būs mūsdienīgi, ērti un droši un tas veicinās iedzīvotājus vēl vairāk izvēlēties dzelzceļu kā ikdienas pārvietošanās veidu. Arī paaugstināts vilcienu kustības ātrums un augsta punktualitāte ir svarīgi argumenti, lai ikdienas mobilitātei izvēlētos vilcienu.

Labs saturs
Pievienot komentāru
LATVIJAS REPUBLIKAS TIESĪBU AKTI
LATVIJAS REPUBLIKAS OFICIĀLAIS IZDEVUMS
ŽURNĀLS TIESISKAI DOMAI UN PRAKSEI