Viens no būtiskiem Latvijas dzelzceļa infrastruktūras pamatelementiem ir kontakttīkls un šobrīd aptuveni 90% no visiem pasažieru pārvadājumiem tiek veikti elektrificētajos dzelzceļa posmos. Ņemot vērā, ka šobrīd lielākā daļa dzelzceļa kontakttīkla jau pārsniedz tā tehniskās ekspluatācijas kalpošanas ilgumu, kā arī, lai veicinātu iedzīvotāju pārvietošanās paradumu maiņu un samazinātu sabiedriskā transporta negatīvo ietekmi uz vidi, LDz aktīvi strādā pie elektrificētā tīkla modernizācijas.
Projekta “Dzelzceļa elektrificētā tīkla modernizācija un attīstība” ietvaros ir paredzēts veikt kontakttīkla pārbūves un signalizācijas apakšsistēmu pārbūves darbus posmā Rīga–Zemitāni, veikt kontakttīkla izbūves un pārbūves un signalizācijas apakšsistēmu pārbūves darbus posmā Zasulauks–Bolderāja, kā arī veikt kontakttīkla pārbūves un signalizācijas apakšsistēmu pārbūves darbus posmā Imanta–Sloka. Realizējot projektu, pasažieru pārvadāšanai tiks elektrificētas un modernizētas dzelzceļa līnijas kopumā ~ 100 km garumā.
Posma Imanta–Sloka kontakttīkla pārbūves laikā Tukuma līnijā tiks periodiski slēgti atsevišķi sliežu ceļi vai sliežu ceļa posmi un ierobežota vilcienu satiksme, kas ietekmēs arī pasažieru pārvadājumus.
Pirmajā būvdarbu posmā, t. i., no š. g. 3. līdz 16. oktobrim, tiks slēgta vilcienu kustība pa vienu sliežu ceļu posmā Dubulti–Sloka un šajā posmā mainīsies pasažieru pārvadātāja “Vivi” vilcienu kustības grafiks, kā arī būvdarbu laikā tiks samazināta vilcienu kustības intensitāte. Savukārt starp pieturas punktiem “Tukums 1” un “Tukums 2” atsevišķos reisos pasažieri tiks pārvadāti ar autobusiem.
Otrajā būvdarbu posmā, kas provizoriski plānots no š. g. 17. oktobra līdz 5. novembrim, tiks slēgta vilcienu kustība posmā Asari–Ķemeri un, lai nodrošinātu pasažieru pārvadājumu nepārtrauktību, šajā dzelzceļa posmā pasažieru pārvadājumi tiks organizēti ar autobusiem, kā arī otrajā būvdarbu periodā vilcieni kursēs retāk.
VAS “Latvijas dzelzceļš” valdes loceklis Mārtiņš Ķeņģis: “Pirms teju desmit gadiem plānotais dzelzceļa tīkla elektrifikācijas projekts tika apturēts, neparedzot rezerves plānu vecā kontakttīkla atjaunošanai, tādējādi šobrīd daudzviet tas jau ir kritiskā stāvoklī. Lai mazinātu drošas ekspluatācijas un darbības nepārtrauktības riskus, esam uzsākuši aktīvu darbu kontakttīkla un ar to saistītās infrastruktūras atjaunošanai vienā no noslogotākajām pasažieru dzelzceļa līnijām. Būtisks izaicinājums ir šos vērienīgos darbus veikt, turpinot nodrošināt pasažieru pārvadājumus, tomēr vēlos uzsvērt, ka gaidāmās izmaiņas un atsevišķas neērtības ir īslaicīgas, bet nepieciešamas, lai jau drīzumā pasažieriem nodrošinātu ērtāku, drošāku un uzticamu dzelzceļa satiksmi.”
Kontakttīkla modernizācijas darbus no Imantas līdz Slokai Tukuma līnijā plānots pabeigt 2026. gada pirmajā pusgadā. Būvdarbi tiks organizēti pa posmiem un katram no tiem tiks noteikti atšķirīgi vilcienu kustības ierobežojumi. Par vilcienu kustības grafika izmaiņām un vilcienu kustības ierobežojumiem turpmākajos būvdarbu posmos pasažieri tiks informēti savlaicīgi. Vienlaikus LDz darbus pēc iespējas organizēs tā, lai dzelzceļa pasažieru pārvadājumi varētu tikt nodrošināti arī būvdarbu laikā.