Ministrs skaidro, ka Latvijā finansējums ceļiem ilgstoši ir vairākas reizes mazāks nekā Lietuvā. Kopš vēsturiskā lēmuma likvidēt ceļu fondu, akcīzes nodokļa ieņēmumi gadiem ilgi ir pārvirzīti, lai lāpītu caurumus budžetā, nevis uz ceļiem. Ar katru nākamo gadu, kad mēs atliekam būtiskas ceļu pārbūves, mēs ilgtermiņā pārmaksājam par to uzturēšanu.
“Nepiekrītu Finanšu ministrijas priekšlikumam par 16,6 miljoniem eiro samazināt finansējumu valsts un pašvaldību ceļiem un šādu risinājumu tālāk nevirzīšu. Ir kļuvis skaidrs, ka arī koalīcijā šādam priekšlikumam nav atbalsta,” uzsver Švinka.
Viņš vēlreiz aicinās Finanšu ministriju ieklausīties Satiksmes ministrijas, iedzīvotāju, pašvaldību vadītāju un uzņēmēju argumentos, lai nonāktu pie sabalansēta un uz attīstību vērsta risinājuma. Satiksmes ministrija jau šobrīd piedāvā alternatīvas mazinot izdevumus ne tikai centrālajā aparātā, bet arī valsts kapitālsabiedrībās, tostarp valsts kapitālsabiedrībām uzņemoties valsts investīciju plānus, pārskatot valsts deleģēto pakalpojumu apjomus, veicot institūciju konsolidāciju nozarē, un virzot uzņēmuma “Latvijas autoceļu uzturētājs” kotēšanu biržā.