DIENASKĀRTĪBĀ
>
Par aktuālo valstī un iestādēs (preses relīzes)
TĒMAS
08. jūlijā, 2025
Lasīšanai: 3 minūtes
RUBRIKA: Relīze
TĒMA: Veselība

No 1. augusta stāsies spēkā jauni ierobežojumi alkoholisko dzērienu cenu un atlaižu reklāmai

FOTO: Freepik.

No 2025. gada 1. augusta stāsies spēkā grozījumi Alkoholisko dzērienu aprites likumā, kas noteiks būtiskus ierobežojumus alkoholisko dzērienu reklāmai. Ierobežojumu mērķis ir mazināt alkoholisko dzērienu patēriņu un ierobežot reklāmas ietekmi uz pircējiem. Patērētāju tiesību aizsardzības centrs (PTAC) ir sagatavojis informatīvu materiālu par PTAC kompetencē esošajām tēmām. Materiālā ietvertas arī atbildes uz biežāk uzdotajiem jautājumiem, kas tiks papildinātas un aktualizētas.

Galvenās izmaiņas

Cenu un atlaižu reklāma būs atļauta tikai ražotāja telpās. Alkoholisko dzērienu cenu un atlaižu reklāmu turpmāk drīkstēs izvietot tikai ražotāja tirdzniecības vietās (piemēram, vīna darītavās, alus brūžos). Visās citās mazumtirdzniecības vietās – veikalos, internetā un mobilajās lietotnēs – cenu un atlaižu reklāma būs aizliegta.

Aizliegti tirdzniecības veicināšanas pasākumi. Veikalos un interneta veikalos aizliegts organizēt akcijas, izpārdošanas un apjoma atlaides (piemēram, pērc 2 un maksā mazāk”). Tāpat aizliegti piedāvājumi, kuros pircējs kopā ar alkoholisko dzērienu var saņemt dāvanā citu preci vai pakalpojumu.

Cenu drīkst norādīt, bet bez reklāmas elementiem. Pie alkoholiskajiem dzērieniem joprojām drīkst izvietot cenu zīmi ar sākotnējo un akcijas cenu, bet:

  • nedrīkst norādīt atlaides procentu (piemēram, -30%”);
  • nedrīkst izmantot spilgtas krāsas, izcēlumus, īpašus saukļus (Akcija!”, Īpašais piedāvājums!”).

Nav atļautas cenas un atlaižu reklāmas šādos kanālos:

  • preses un drukātajos izdevumos;
  • kinoteātros;
  • interneta vietnēs un sociālajos medijos;
  • e-pastā;
  • veikalos, kur notiek alkoholisko dzērienu tirdzniecība.

Parastās cenas informēšana joprojām iespējama. Piemēram, interneta veikalā pie preces var norādīt cenu, lai patērētājs zinātu, cik maksās dzēriens pirms pirkuma veikšanas.

Lojalitātes programmu ierobežojumi. Lojalitātes kartes īpašniekiem var piemērot atlaidi vienai konkrētai dzēriena vienībai, bet nevarēs organizēt akcijas, kas piemēro atlaidi visam alkoholisko dzērienu klāstam vai kādam dzērienu veidam (piemēram, -20% visiem vīniem).

Labs saturs
Pievienot komentāru
LATVIJAS REPUBLIKAS TIESĪBU AKTI
LATVIJAS REPUBLIKAS OFICIĀLAIS IZDEVUMS
ŽURNĀLS TIESISKAI DOMAI UN PRAKSEI