Reorganizācijas mērķis ir vienkāršot uzņēmuma struktūru, samazināt izmaksas un uzlabot rentabilitāti. Šobrīd izkliedētā struktūra rada funkciju pārklāšanos un papildu izdevumus, kas apgrūtina efektīvu pārvaldību un resursu izmantošanu.
Dzelzceļa kravu pārvadājumu apjoms Baltijā pēdējo piecu gadu laikā ir būtiski sarucis un tas ir tieši ietekmējis LDz koncerna uzņēmumus un to klientus, kā arī radījusi nepieciešamību pārskatīt darbības modeli. Apvienojot trīs uzņēmumus, tiks izveidots spēcīgs uzņēmums Baltijas reģionā, kas nodrošinās plašu pakalpojumu klāstu: starptautiskos un iekšzemes kravu pārvadājumus, pilna servisa ritošā sastāva remontu, modernizāciju, apkopi un ekipēšanu, kā arī kravu ekspedīciju pakalpojumus.
“Tāpat ieguvumi no reorganizācijas ir mazāk administratīvu struktūru, dublējošu funkciju un savstarpēju darījumu. Ieguvumi ir arī ātrāka lēmumu pieņemšana un vienota komanda ar skaidru komerciālo fokusu, uzlabota vagonu, lokomotīvju un rezerves daļu pārvaldība, kā arī nākotnē iespējama vagonu ražošanas atsākšana LDz vajadzībām”, skaidro satiksmes ministrs Atis Švinka.
Sagaidāms, ka nākamo piecu gadu laikā finansiālais ieguvums no reorganizācijas būs 25.9 milj.eiro. Tāpat no 2028. gada uzņēmums sāks maksāt dividendes, mazinot LDz negatīvo ietekmi uz valsts budžetu, kas ir 3-4 milj. eiro samazinājums gadā.
Uzņēmums “LDZ apsardze” netiks apvienots un turpinās darboties kā atsevišķa struktūra. “LDZ apsardze” ir būtiska valsts kritiskās infrastruktūras aizsardzības nodrošināšanai, jo tam ir uzkrāta pieredze ne tikai fiziskajā apsardzē, bet arī drošības risku prevencijā. Tā darbība tiks izvērtēta kopā ar LDz vispārējā stratēģiskā mērķa pārvērtēšanu līdz 2026. gada maijam.