Atbalsts pedagoģijas studiju absolventiem tiek nodrošināts ar Eiropas Savienības (ES) fondu atbalstu. To paredz Izglītības un zinātnes ministrijas (IZM) sagatavotie noteikumu grozījumi, kurus šodien, 27. maijā, apstiprināja valdības sēdē.
Grozījumi nepieciešami, jo projekta īstenošanā konstatēta nepietiekama plānotās mērķa grupas – jauno pedagogu – piesaiste. Līdz diviem gadiem pagarinot iespēju pieteikties indukcijas gadam, paredzams, ka būs iespējams sasniegt lielāku atbalstu saņēmušo jauno pedagogu – indukcijas gada dalībnieku skaitu turpmākajā projekta īstenošanas gaitā. Tāpat grozījumi sniedz iespēju jaunajiem pedagogiem būs iespēja saņemt profesionālu atbalstu arī otrajā gadā pēc studiju absolvēšanas, ja sākotnēji absolvents nav novērtējis tā nepieciešamību.
Indukcijas gads jaunajiem pedagogiem sniedz sistēmisku atbalstu pēc skolotāja kvalifikācijas iegūšanas. Pirmajos divos darba gados skolā pēc pedagoģijas studiju absolvēšanas, jaunajiem skolotājiem vienu gadu ir pieejams individuāls atbalsts profesionālās pilnveides grupās, mācību stundu vērošana, kas ir būtiski, lai jaunie skolotāji saņemtu atgriezenisko saiti un nostiprinātu pedagoģijas prasmes. Ar pieejamo atbalstu jaunie skolotāji var papildināt zināšanas profesionālās kompetences pilnveides programmās. Pēc studijām un uzsākot darbu skolā, jaunajiem pedagogiem pirmajā darba gadā (10 mēnešus) tiks nodrošināta arī stipendija 200 eiro mēnesī.
Plānots, ka izveidotā atbalsta programma palielinās interesi par pedagoģijas studijām un skolotāja profesijas izvēli. Paredzams, ka izveidotajā atbalsta programmā iesaistīsies Latvijas Universitātes, Daugavpils Universitātes, Jāzepa Vītola Latvijas Mūzikas akadēmijas, Rīgas Stradiņa universitātes, Rīgas Tehniskās universitātes pedagoģijas studiju programmu absolventi, jaunie skolotāji.
Valdībā apstiprinātie noteikumu grozījumi “Grozījumi Ministru kabineta 2023. gada 13. jūlija noteikumos Nr. 403 “Eiropas Savienības kohēzijas politikas programmas 2021.–2027. gadam 4.2.2. specifiskā atbalsta mērķa “Uzlabot izglītības un mācību sistēmu kvalitāti, iekļautību, efektivitāti un nozīmīgumu darba tirgū, tostarp ar neformālās un ikdienējās mācīšanās validēšanas palīdzību, lai atbalstītu pamatkompetenču, tostarp uzņēmējdarbības un digitālo prasmju, apguvi, un sekmējot duālo mācību sistēmu un māceklības ieviešanu” 4.2.2.7. pasākuma “Indukcijas gada ieviešana pedagogu sagatavošanas studiju programmās” īstenošanas noteikumi” pieejami Ministru kabineta tīmekļvietnē.