Kā sarunā uzsvēra ministre, Latvija augstu vērtē līdzšinējo sadarbību ar Spāniju ministrijas kompetences jomās, īpaši studiju mobilitātes jomā. Pievēršoties vispārējās izglītības aktualitātēm, Dace Melbārde iepazīstināja viesus ar gaidāmajām pārmaiņām vispārējā izglītībā, kas paredz, ka no 2026. gada skolās kā otro svešvalodu varēs mācīt tikai kādu no Eiropas Savienības vai Eiropas Ekonomikas zonas oficiālajām valodām. Šo pārmaiņu kontekstā puses pārrunāja Spānijas puses iespējamo atbalstu spāņu valodas apguvē skolās, tostarp, kā palielināt skolotāju kapacitāti.
Patlaban spāņu valoda kā otrā svešvaloda tiek pasniegta 64 Latvijas vispārējās izglītības iestādēs. Tādējādi kopumā 5423 skolēniem 1.–12. klašu posmā ir iespēja apgūt spāņu valodu. To pašlaik nodrošina 32 skolotāji visos Latvijas reģionos. Ministrijas veiktā aptauja rāda, ka spāņu valoda pērn bijusi trešā izvēle skolās uzreiz pēc vācu un franču valodas.
Ņemot vērā spāņu valodas nozīmi pasaules mērogā, kā arī konkurētspējas veicināšanā, puses apliecināja interesi stiprināt sadarbību spāņu valodas skolotāju kvalifikācijas paaugstināšanas un profesionālās pilnveides jomā, kā arī metodiskos jautājumos un dažādu spāņu valodas mācīšanas un apguves instrumentu un tiešsaistes platformu pieejamībā.
Tāpat puses apliecināja interesi stiprināt sadarbību ne vien valodas apguves jautājumā, bet arī Erasmus+ projektu ietvaros, kur jau līdz šim veiksmīgi īstenoti vairāki kopīgi projekti profesionālās izglītības, digitālo prasmju un augstākās izglītības jomā.
Ministre izteica pārliecību, ka ciešāka sadarbība ar Spāniju ļaus paplašināt skolēnu iespējas apgūt vienu no pasaulē visplašāk lietotajām valodām, vienlaikus veicinot kvalitatīvu un mūsdienīgu svešvalodu apguves piedāvājumu Latvijas vispārējā izglītībā.