Jaunais tilts būs vienlaiduma kokbetona siju tilts ar laidumu 13 m. Tā būvniecībā izmantotas 14 metrus garas koka sijas. Kopējais tilta garums būs 19,5 metri, bet brauktuves platums – 4,5 metri.
Koka būvmateriālu veidošana no līmētas laminētas koksnes (GLULAM) nodrošina, ka konstrukciju svars ir aptuveni piecas reizes mazāks nekā tāda paša izmēra un tilpuma betona sijām, bet stiprība – tāda pati.
LVM Vidzemes reģiona Ražošanas un būvniecības pārvaldes būvniecības un uzturēšanas speciālists Jānis Mālkalns norāda:
“Arvien daudzveidīgāki kļūst būvmateriāli no koksnes, ļaujot aizstāt ierastos betona būvmateriālus ar videi draudzīgiem. Turklāt koka konstrukcijas ievērojami atvieglo un paātrina būvniecības procesu, jo koka sijas tiek atvestas uz objektu pilnībā gatavas uzstādīšanai, to svars, salīdzinot ar līdzīgas stiprības betona sijām, ir ievērojami mazāks, līdz ar to uzstādīšanas process šādām sijām ir samērā vienkāršs un ātrs.”
Tilta sijas veidotas no 21,46 kubikmetriem koksnes, savukārt barjeras – no 6,15 kubikmetriem, vēl 0,83 kubikmetru apjomu veido koka dēļu veidnes starp sijām, tādējādi kopumā tilta būvniecībā tiks izmantota koksne 28,44 kubikmetru apjomā.
Jānis Mālkalns skaidro:
“Meklējot piemērotāko vietu jauna tilta būvei, sākotnēji pētījām pieejamos kartogrāfiskos materiālus, tajā skaitā vēsturiskas topogrāfiskās kartes. Kādā no šīm kartēm ievēroju, ka šajā vietā pagājušajā gadsimtā ir bijis izveidots upes šķērsojums. Tādēļ iekļāvām šo vietu starp citām, kur veikt padziļinātu izpēti. Šai vietai ir vairāki plusi, salīdzinot ar citām izvēlēm: Pedeles upes gultne šajā posmā senāk tikusi regulēta un ir taisna kā grāvis. Esošais reljefs dod iespēju samazināt zemes darbu apjomu, kā arī upes paliena izvēlētajā šķērsojuma vietā ir relatīvi šaurāka nekā citās vietās.”
LVM apsaimniekošanā visā Latvijas teritorijā ir 94 tilti un 206 liela diametra caurtekas, kas nodrošina ērtu ūdens vietu šķērsošanu un piekļuvi dažādām meža teritorijām saimnieciskās darbības veikšanai un rekreācijas iespēju izmantošanai.