2024. gada 20. jūlijā patērētāja pasūtīja ūdens sildītāju par 320 eiro SIA “TOP Santehnika” internetveikalā. Saņemot preci, patērētāja konstatēja, ka šādas uzbūves sildītājs viņai neder, un izmantoja atteikuma tiesības, aizpildot preču atgriešanas aktu. 31. jūlijā kurjers nogādāja preci uzņēmuma noliktavā.
Tomēr uzņēmums atteicās atgriezt naudu, norādot, ka gan iepakojums, gan pati prece esot bojāta. Uz patērētājas atkārtotu prasību uzņēmums piedāvāja cenas samazinājumu vai strīda risināšanu tiesā.
Patērētāja vērsās PTAC un Komisijā, tika izvērtēti iesniegtie materiāli. Komisija konstatēja, ka uzņēmuma iesniegtās fotogrāfijas neļauj novērtēt preces stāvokli atgriešanas brīdī, kā arī netika sniegts pamatojums piedāvātajam cenas samazinājumam.
Komisija lēmumā norāda, ka starp pusēm bija noslēgts distances līgums, kas dod patērētājai tiesības 14 dienu laikā atteikties no pirkuma bez pamatojuma. Ūdens sildītāja iespējamais defekts neietekmē atteikuma tiesību izmantošanu. Patērētāja ir ievērojusi visus noteikumus, un uzņēmumam ir pienākums atmaksāt pilnu preces vērtību – 320 eiro.
Ar lēmumu var iepazīties šeit.
Komisijas lēmums ir izpildāms 30 dienu laikā un nav apstrīdams. Ja komersants vai patērētājs informēs PTAC par Komisijas lēmuma izpildi, tas tiks dzēsts no “Melnā saraksta”.