“Veselība sākas ar katra paša atbildību, ikdienas paradumiem un izpratni par to, kā mūsu izvēles ietekmē nākotnes labsajūtu. Jau no mazām dienām, sākot ar pareizu zobu tīrīšanu, bērnos ir jāveido veselīgi paradumi, un tāpēc ir būtiski integrēt veselības pratību skolu izglītības procesā,” uzsvēra veselības ministrs H. Abu Meri.
Pēc veselības ministra H. Abu Meri iniciatīvas rīkotās starpresoru tikšanās mērķis bija aktualizēt nepieciešamību skolās nodrošināt izglītojošas aktivitātes, kas veicinātu bērnos un jauniešos veselīgus paradumus. Tāpat arī tika pārrunāta loma, kāda veselības pratības apguvē būs Izglītības un zinātnes ministrijas iecerei nodrošināt Eiropas Savienības Kohēzijas politikas programmas finansējumu ārpus izglītības standarta aktivitātēm STEM (science, technologies, engineering, mathematics) un pilsoniskās līdzdalības jomās, kuru nonākšanu mācību iestādēs plānots organizēt, ņemot vērā Kultūras ministrijas izveidotās “Latvijas skolas somas” programmas pieredzi.
“Esmu gandarīta, ka katru mācību gada semestri, vairāk nekā 200 000 skolēnu visā Latvijā ar kultūrizglītības programmas “Latvijas skolas soma” atbalstu ir iespēja regulāri iepazīt Latvijas kultūras vērtības. Latvijas skolas somas programma jau kopš pirmsākumiem veidota kā starpdisciplinārs instruments, ar kura palīdzību caur mākslas un kultūras norisēm iepazīt visplašāko jautājumu loku, tostarp veselības jautājumus. Mākslas izglītība ir tilts uz nākotni, kurā mācāmies ne tikai radīt, bet arī izjust un saprast pasauli dziļāk,” norāda kultūras ministre Agnese Lāce.
IZM parlamentārā sekretāre Silvija Amatniece: “Mūsdienu kompleksā pasaule un tās izaicinājumi prasa starpdisciplināru pieeju, kurā apvienojas vairākas zinātnes. Tieši šādu starpdisciplināru pieeju jānodrošina arī ne tikai augstākās izglītības un zinātnes līmenī, bet jau vispārējā izglītībā. Lai to veicinātu, Izglītības un zinātnes ministrija strādā pie STEM paplašinātās pieredzes programmas, kurā, līdzīgi kā Kultūras ministrijas “Skolas soma”, piedāvāsim skolēniem iespēju padziļinātāk un interaktīvāk apgūt inženierzinātnes, fiziku, matemātiku, ķīmiju un bioloģiju, tostarp veselības pratības jautājumus, sasaistot tās ar mācību un audzināšanas darbu. Pilnveidotais mācību saturs fokusējas uz caurviju prasmju attīstīšanu un starpdisciplināru pieeju. Tas paredz nozīmīgu sadarbību starp dažādu priekšmetu skolotājiem.”
Starpresoru pasākuma dalībnieki tika iepazīstināti ar PSMVM piedāvājumu skolām - ar veselības jautājumiem saistītām un pedagogu vidē pieprasītām nodarbībām, kas pieejamas caur Kultūras ministrijas vadīto programmu “Latvijas skolas soma”.
Veselības pratības starpdisciplinārā sasaiste gan ar STEM zinātnēm, gan ar izpratni par sabiedrības kultūrsociālajām norisēm un pilsonisko līdzdalību ir pamatā Veselības ministrijas pārziņā esošajam Eiropas Sociālā fonda Plus projektam, kas paredz Paula Stradiņa Medicīnas vēstures muzeja paspārnē izveidot Bērnu muzeju ar 6 līdz 12 gadus veciem bērniem piemērotu ekspozīciju, mācību klasi-laboratoriju un plašu muzejpedagoģisko programmu.