Risinājumi otrdien, 4. februārī, tika prezentēti Saeimas Izglītības, kultūras un zinātnes komisijas sēdē.
Pašlaik latviešu valodas apguves pakalpojumu finansē un pārrauga vairākas institūcijas, kā rezultātā process ir sadrumstalots, un pastāv atšķirīgas prasības izglītības iestādēm un kursu organizētājiem. Turklāt valodas apguvējiem nav pieejama vienota platforma, kas ļautu pieteikties kursiem, sekot līdzi savam progresam un vienkāršot finansējuma piešķiršanas procesu.
Lai risinātu šīs problēmas, IZM piedāvā valsts valodas mācību moduli iekļaut jau izstrādātajā digitālajā pieaugušo prasmju pārvaldības platformā, respektīvi, individuālo mācību kontu platformā (www.stars.gov.lv). Rezultātā tas nodrošinās vienotu informāciju par valodas apguves iespējām, atvieglos pieteikšanos izglītības programmām neatkarīgi no finansējuma avota, veidos centralizētu datu uzskaiti un izsekojamību, nodrošinās finansējuma piešķiršanu atbilstoši definētiem kritērijiem.
Papildus tiks izstrādātas vienotas vadlīnijas latviešu valodas apguvei pieaugušajiem, kas noteiks izglītības un kvalifikācijas prasības pasniedzējiem un latviešu valodasmācību organizētājiem.
IZM aicina sabiedrību un iesaistītās puses piedalīties diskusijā un izteikt priekšlikumus par piedāvātajiem risinājumiem, lai nodrošinātu efektīvāku un pieejamāku latviešu valodas apguves sistēmu.