Braucēja un citu meža apmeklētāju drošībai svarīgs nosacījums ir ceļš, kāds tiek izvēlēts braukšanai. Riepu radītie zemsedzes bojājumi ārpus atļautajām vietām veicina tālāku vides degradāciju jeb augsnes eroziju.
“Nereti motobraucēji brauc īpaši aizsargājamās teritorijās, piemēram, krasta vai iekšzemes kāpu zonās, jo tajās ir reljefs, kas ļauj ķert asas izjūtas. Taču jāievēro, ka šīs kāpas ir mājvieta retiem biotopiem, aizsargājamām sugām. Nereti šajās vietās ir arī kultūrvēsturiskais mantojums, ko braucot ar motociklu var sabojāt. Turklāt ļoti būtisks jautājums ir pašu braucēju un citu dabā gājēju drošība,” skaidro LVM Mežkopības plānošanas vadītājs Edmunds Linde.
LVM sadarbojoties ar dažādām motobraucēju organizācijām, ir izveidots Ētikas kodekss, kurā aprakstīta kārtība, lai izbraucieni mežos, būtu iespējami droši gan braucējiem, gan citiem atpūtniekiem, gan vides aizsardzībai. Tas paredz, ka motobraucēji pavisam droši var braukt īpaši tam izveidotās trasēs LVM teritorijā. Ar noteikumiem var iepazīties šeit
“Kā saprast, kur drīkst braukt? Ja pa celiņu var izbraukt ar liela izmēra automašīnu, tad pa to drīkst braukt arī ar motociklu. Protams, ar noteikumu, ka brauc tūrisma, nevis sporta režīmā. Tas ir bīstami arī tāpēc, ka aiz līkuma var būt kāds sēņotājs vai cits dabā gājējs,” skaidro LVM eksperts.
Plašāk par to, kur drīkst un kur nedrīkst pārvietoties ar mehāniskiem transportlīdzekļiem aprakstīts Labas uzvedības noteikumos:
Lai vieglāk orientētos un atpazītu aizsargājamās dabas teritorijas, atpūtnieki aicināti izmantot “LVM GEO Mobile” lietotni.