“Vēlos izteikt sirsnīgu pateicību visām Rīgas skolām, kas ik gadu velta papildu enerģiju un laiku, lai īstenotu dažādus Eiropas Savienības programmu projektus, veicinot izglītības kvalitāti un ilgtspējīgu attīstību. Skolu iesaiste šajos projektos ir būtiska ne tikai izglītības procesa uzlabošanai, bet arī skolēnu sociālo un digitālo prasmju attīstīšanai, kā arī pedagogu profesionālajai izaugsmei. Pati, piedaloties savā pirmajā Erasmus projektā, ieguvu ne tikai jaunas zināšanas un prasmes, bet arī neaizmirstamus starptautiskus kontaktus un pieredzi, kas vēlāk palīdzēja veidot atvērtāku un iekļaujošāku mācību vidi, un motivēja turpināt darbu izglītības jomā. Šāda veida mobilitāte un sadarbība ir neatsverama, lai veidotu Rīgu par pilsētu ar augstas kvalitātes izglītību, kur katrs pedagogs un skolēns gūst iespēju augt un attīstīties,” saka Rīgas domes Izglītības, kultūras un sporta komitejas priekšsēdētāja Laima Geikina.
Lai veicinātu personu un grupu mācību mobilitāti, kā arī sadarbību, kvalitāti, iekļaušanu, taisnīgumu, izcilību, radošumu un inovāciju izglītības jomā, “Erasmus+” programmas ietvaros ir iespējams iegūt akreditāciju, ar kuras palīdzību skolas var iesaistīties pārrobežu apmaiņā un sadarbībā. “Erasmus+” akreditācijas piešķiršana apliecina, ka pieteikuma iesniedzējs ir sagatavojis plānu, kā īstenot augstas kvalitātes mobilitātes darbības kā daļu no plašākas savas organizācijas attīstības stratēģijas. 11 Rīgas skolas ir saņēmušas “Erasmus+” akreditāciju. Akreditēto projektu mērķi ir mācīšanas un mācīšanās kvalitātes uzlabošana, kā arī Eiropas izglītības telpas izveides veicināšana. Mācību mobilitāte sniedz iespējas gūt mācīšanās un profesionālo pieredzi ES dalībvalstīs.
Lielākie akreditētie mobilitātes projekti skolēniem un skolu personālam šogad ir:
- Rīgas Valsts vācu ģimnāzijai ar mērķi attīstīt skolēnu sociālās un izzinošās prasmes, uzlabot svešvalodu un digitālās kompetences, kā arī pilnveidot pedagogu profesionālo kvalifikāciju, lai nodrošinātu kvalitatīvu mācību procesu. Projekta budžets 65 185 eiro.
- Rīgas 22. vidusskolai ar mērķi pilnveidot pedagogu profesionālās kompetences, skolas ilgtspējīgas attīstības veicināšana, sadarbības iespēju un pieredzes apmaiņas skolēnu apmācībā paplašināšana starptautiskā līmenī. Projekta budžets 61 185 eiro.
- Rīgas 6. vidusskolai, lai mērķtiecīgi uzlabotu mācību procesu skolā, gūstot plašāku pieredzi un uzlabojot skolas vidi, kā arī piesaistītu starptautiskus vieslektorus izglītības procesa nodrošināšanā un motivētu skolēnus mācību sasniegumu uzlabošanai. Projekta budžets ir 57 339 eiro.
Visu skolu īstenoto projektu mērķis ir veicināt augstāku izglītības kvalitāti un ilgtspējīgu attīstību Rīgas skolās.
Tāpat arī citas Rīgas pašvaldības skolas realizē vērienīgus projektus, kuru mērķi ir dažādi: attīstīt Eiropas pilsonības apziņu skolēnos, veidot iekļaujošu izglītības vidi skolēniem ar speciālām vajadzībām, kā arī uzlabot digitālās prasmes un drošu digitālo politiku. Projektu laikā tiks izveidotas mācību videi piemērotas ārtelpas, urbānie dārzi, kā arī atbalstīta skolēnu līdzdalība lēmumu pieņemšanā.
Kopumā desmit gadu laikā Rīgas pašvaldībā 310 ES projektus realizējušas 66 galvaspilsētas skolas. Visvairāk projektus realizējusi Rīgas Raiņa vidusskola, Rīgas Valsts 3. ģimnāzija un Rīgas Angļu ģimnāzija. Dažas no skolām gadā laikā realizē arī vairākus projektus vienlaicīgi.
2023. gadā Rīgas Valsts 2. ģimnāzijas projekts "Jaunās tendences ekonomikā un uzņēmējdarbībā" saņēma Nordplus Junior Aurora gada balvu. Projekts tiek īstenots no 2022. un ietver klašu apmaiņas braucienus par tādām tēmām kā sociālā uzņēmējdarbība, aprites ekonomika un līdzdalības ekonomika. Šī balva izceļ veiksmīgākos Nordplus Jauniešu apakšprogrammas projektus, kā arī cildina studentu, skolotāju, skolu un citu organizāciju sasniegumus. Šogad balvai nominēts Rīgas 5. pamatskolas – attīstības centra koordinētais projekts “Fizisko aktivitāšu metožu izstrāde bērniem ar funkcionāliem traucējumiem”. Projektā izveidots digitālais metodiskais materiāls, ko sporta skolotāji var izmantot darbā ar skolēniem ar funkcionāliem traucējumiem, iekļaujot metodes, lai motivētu un iedvesmotu skolēnus aktīvāk piedalīties fiziskās audzināšanas stundās. Kopā apkopotas 12 mācību metodes, kas tulkotas latviešu, angļu, igauņu un lietuviešu valodās.
Pēdējos gados ir vērojams neliels kritums projektu skaitā Rīgas pašvaldības skolās, kas skaidrojams ar Covid 19 ietekmi. Daļai no projektiem, ko nevarēja īstenot Covid 19 laikā, ir pagarināti termiņi un tie tiek īstenoti ilgākā laika periodā.