“Testa brauciena laikā ar pirmo netrafareto auto RPP vidēji reizi minūtē konstatēja būtisku atļautā ātruma pārsniegšanu. Tas liecina, ka, neraugoties uz drūmo statistiku, dažādajiem policijas pasākumiem un informācijas kampaņām, uz Rīgas ceļiem joprojām netrūkst pārgalvīgu autovadītāju, kuri riskē ar savu, bet, jo īpaši, ar mazāk aizsargāto satiksmes dalībnieku veselību un dzīvību. Jaunais un modernais RPP aprīkojums ļaus mums krietni efektīvāk uzraudzīt situāciju un līdz ar to arī uzlabot ceļu satiksmes drošību galvaspilsētā,” norāda Rīgas vicemēre Linda Ozola.
RPP pilotprojekta režīmā šobrīd aprobē mūsdienīgu digitālo rīku, kas automatizēti ļaus konstatēt transportlīdzekļus, kas neievēro atļauto braukšanas ātrumu, un pārkāpumus būs iespējams fiksēt gan piedaloties ceļu satiksmē, gan stacionāri.
RPP priekšnieks Juris Lūkass uzsver: “Pēc Rīgas pašvaldības policijas pasūtījuma ir izstrādāta jauna un mūsdienīga sistēma, kas spēs automātiski noteikt atļauto braukšanas ātrumu un ļaus līdz minimumam samazināt šādu pārkāpumu konstatēšanā un pārkāpēju sodīšanā iesaistīto pašvaldības policistu skaitu, jo lielākā daļa procesu notiks automatizēti. Tā, piemēram, šī sistēma spēs automātiski noteikt atļauto braukšanas ātrumu vietās, kur ir uzstādītas pastāvīgās atļautā braukšanas ātruma zīmes. Tas nozīmē, ka pašvaldības policijas netrafaretās automašīnas vadītājam nebūs manuāli jāievada konkrētajā ceļa posmā noteiktais atļautais ātrums. Sagaidāms, ka jau oktobra sākumā, kad noslēgsies pilotprojekts, pašvaldības policija galvaspilsētas ielās dosies ar trīs šādām automašīnām.”
Preses konferencē piedalījās Rīgas vicemēre Linda Ozola, RPP priekšnieks Juris Lūkass, kā arī Valsts policijas Rīgas reģiona pārvaldes Reaģēšanas biroja priekšnieks pulkvežleitnants Jānis Parādnieks un Ceļu satiksmes drošības direkcijas Statistikas datu apstrādes vadītājs Juris Kreicbergs.