DIENASKĀRTĪBĀ
>
Par aktuālo valstī un iestādēs (preses relīzes)
TĒMAS
29. aprīlī, 2024
Lasīšanai: 5 minūtes
RUBRIKA: Relīze
TĒMA: Izglītība

Turības Uzņēmējdarbības skolā vidusskolēni apgūst starpnozaru prasmes

Biznesa augstskolas Turība Uzņēmējdarbības skola 26. aprīlī pulcēja gandrīz 350 jauniešus no 20 dažādām Latvijas vidusskolām. Uzņēmējdarbības skolas ietvaros visā mācību gada laikā ar skolēniem tikās nozaru eksperti, kuri dalījās ar savu pieredzi un zināšanās par dažādiem uzņēmējdarbības aspektiem. Uzņēmējdarbības skolu kopumā absolvējuši vairāk nekā 1200 skolēni.

Visa mācību gada laikā projekta “Uzņēmējdarbības skola” dalībnieki piedalījās tiešsaistes un klātienes lekcijās, kurām katrai bija sava tematika un tika pieaicināti nozares profesionāļi, lai sniegtu ieskatu un zināšanas dažādos uzņēmējdarbības aspektos. Uzņēmējdarbības skolā jaunieši tikās ar dažādu nozares profesionāļiem un uzzināja par mākslīgo intelektu, personīgo zīmolu veidošanu, ilgtspējību, konfliktu radošu risināšanu un kritisko domāšanu. Tāpat dalība projektā pilnveidoja vidusskolēnu sadarbības prasmes, kā arī radošumu un starpnozaru prasmes.

Noslēguma pasākumā 26. aprīlī piedalījās astoņas skolas no Rīgas, taču pārējās 12 skolas mēroja ceļu no dažādiem Latvijas reģioniem – Talsu, Kuldīgas, Ventspils, Olaines, Ādažu, Ogres, Cēsu, Salacgrīvas un Daugavpils novadiem. Lielā interese apliecina uzņēmējdarbības tēmas aktualitāti ne tikai galvaspilsētā, bet arī reģionu pilsētās un novados.

Biznesa augstskolas Turība Uzņēmējdarbības vadības fakultātes dekāne Evija Kļave noslēguma pasākumā uzsvēra, ka uzņēmējdarbība nav tikai biznesa uzsākšana, tas ir ceļojums sevis izzināšanas un izaugsmes virzienā. “Tā ir domāšanas veida attīstīšana, kas ietver inovācijas, elastību un apņemšanos rast risinājumus, kas pārsniedz ierastā robežas un rada nozīmīgu ietekmi. Tā ir neatlaidīga tiekšanās pārvērst izaicinājumus par iespējām un sapņus par realitāti ar konkrētu mērķi. Mūsu kā biznesa augstskolas uzdevums ir radīt vidi un priekšnoteikumus jauniešu potenciāla izpausmei un realizācijai, dot viņiem atspēriena punktu veidot sevi par zinošiem, patstāvīgi domājošiem un uzņēmīgiem cilvēkiem. Tieši to jau devīto sezonu piedāvāja Uzņēmējdarbības skola – mācīties no labākajiem, sadarboties, radīt un darīt,” pauda E. Kļave.

Savukārt Turība Karjeras centra vadītāja un Uzņēmējdarbības skolas koordinatore Anželika Marija Zuba akcentēja: "Uzņēmējdarbības skola nav tikai vienkārši lekcijas - tā ir iespēja jauniešiem iegrimt uzņēmējdarbības pasaulē, atklāt jaunas perspektīvas, apgūt jaunākās biznesa tendences un attīstīt savu potenciālu. Tas ir ceļš uz nākotnes izaugsmi un sasniegumiem, kurā zināšanas un prasmes kļūst par pamatu veiksmīgai karjerai.”

Uzņēmējdarbības skolas projekta noslēgumā jaunieši pildīja testu, lai pārbaudītu savas zināšanas par projekta laikā apgūtajām tēmām. Pirmās trīs vietas, iegūstot visaugstāko punktu skaitu, ieguva skolēni no Daugavpils Tehnoloģiju vidusskolas-liceja, Ādažu vidusskolas un Ogres tehnikuma.

Pasākuma laikā skolēniem bija iespēja uzzināt influencera Niklāva Mičuļa pieredzi sociālo mediju satura veidošanā, iesaistīties sporta aktivitātē kopā ar basketbola klubu “Rīgas Zeļļi” un piedalīties četrās meistarklasēs par tēmām: sociālā atbildība un brīvprātīgais darbs, veiksmīgas “lifta runas” prezentācijas stūrakmeņi, ilgtspējīgas attīstības principi un mākslīgais intelekts.

Projektu “Uzņēmējdarbības skola” Biznesa augstskola Turība rīko jau devīto gadu, un līdz šim projektā piedalījušies vairāk kā 1400 skolēni no dažādām Latvijas skolām. Ik gadu dalībnieku skaits turpina pieaugt, kas liecina par jauniešu zinātkāri un vēlmi apgūt ar uzņēmējdarbības jomu saistītas dažādas noderīgas prasmes jau vidusskolas laikā. 2023./2024. mācību gadā kopumā projektā piedalījās rekordliels skaits – vairāk kā 570 jaunieši no 30 Latvijas skolām, un līdz ar to šobrīd Uzņēmējdarbības skolu absolvējuši kopumā vairāk nekā 1200 skolēni.

Labs saturs
Pievienot komentāru
LATVIJAS REPUBLIKAS TIESĪBU AKTI
LATVIJAS REPUBLIKAS OFICIĀLAIS IZDEVUMS
ŽURNĀLS TIESISKAI DOMAI UN PRAKSEI