Vidzemes slimnīca kopš pagājušā gada aktīvi veic pacientu ziņotās pieredzes mērījumus (PREM), kas palīdz izvērtēt pacientu pieredzi, atrodoties slimnīcā. Mērījumus izmanto, lai no pacientu atsauksmēm noskaidrotu pacienta prioritātes un stiprinātu pacientorientētu veselības aprūpi, koncentrējoties nevis uz pieredzi, kas saistīta ar noteiktas slimības ārstniecību, bet gan uz vispārējo pieredzi, piemēram, personāla attieksmi, ārstniecības iestādes vidi, pacienta cieņas un viņa vajadzību respektēšanu u.tml. PREM aptauju pacienti saņem pēc tam, kad viņi tiek izrakstīti no slimnīcas un viņiem ir iespēja to aizpildīt 30 dienu laikā. Līdz šim tikai aptuveni 17% no visiem pacientiem, kas bija piekrituši to aizpildīt, fiziski to arī aizpildīja, tāpēc slimnīca aicina pacientus aktīvāk izmantot šo iespēju un sniegt atgriezenisko saiti par savu atrašanos stacionārā.
Tāpat slimnīca aicina pacientus informēt slimnīcas administrāciju par dažādiem starpgadījumiem vai problēmām, ja tādas bijušas, uzturoties slimnīcā, un rakstīt oficiālu iesniegumu. Vidzemes slimnīcas valdes priekšsēdētājs Uģis Muskovs: “Mēs, protams, saprotam, ka ārstniecības procesā var notikt dažādas situācijas, bet svarīgi ir, kā mēs tās risinām. Slimnīcas mērķis ir mūsu pacientus aicināt ziņot par dažādiem starpgadījumiem, kas notikuši slimnīcā, bet tam noteikti ir jābūt oficiālam iesniegumam un, protams, vēlmei adekvāti rast risinājumu. Diemžēl mums ir bijuši arī gadījumi, kad pacients vai kāds piederīgais ir ļoti agresīvi noskaņots un arī pret medicīnisko personālu izturas ar izteiktu necieņu, tādos gadījumos mēs redzam, ka viņi nav gatavi konstruktīvai sarunai.”
Vidzemes slimnīca izskata un reaģē uz katru sniegto ziņojumu, informāciju vai sūdzību izvērtē un atbilstoši rīkojas, lai novērstu trūkumus vai pārkāpumus, ja tādi pieļauti. Diemžēl, bieži nekonkrēta un arī anonīma informācija tiek iesūtīta slimnīcas e-pastā, nodota telefoniski vai tiek ziņots plašsaziņas medijiem, nevēršoties vispirms pie slimnīcas vadības, atbildīgajām personām, kas konkrēti var risināt problēmas. Tāpēc pacienti tiek aicināti izvēlēties rakstisku ziņošanas un informēšanas formu, sniedzot oficiālu iesniegumu slimnīcai. Pēc šādu iesniegumu saņemšanas slimnīcai ir juridisks pamats un tiesības pienācīgi izskatīt konkrēto gadījumu, apstrādāt iesaistīto personu datus un tiesisks pamats ziņot personai par iesnieguma izskatīšanas rezultātiem. Tā, piemēram, marta mēnesī Vidzemes slimnīcā oficiāli iesniegtas trīs sūdzības un izteiktas 18 pateicības.