LVM meža infrastruktūras speciālisti norāda, ka plānot un veikt grants ceļu uzturēšanas darbus ar tehnikas palīdzību martā, nav vienkāršs uzdevums, jo ceļu stāvoklis ir mainīgs pat atsevišķos tā posmos.
“Lai izbraukātās risas un bedres uz meža grants ceļiem nepaplašinātos, svarīgi savlaicīgi veikt ceļu planēšanu. Tomēr te rodas izaicinājumi: šādas neraksturīgas ziemas apstākļos uz viena grants ceļa, atsevišķos posmos, novērojami dažādi apstākļi – no sausa līdz mitram, un pat sasalušam ceļa segumam. Vienmērīgs ceļu stāvoklis saglabājas uz vienā virzienā novietotiem ceļiem, kuriem ir plati sāngrāvji un platas trases,” skaidro LVM Meža infrastruktūras ekspluatācijas un uzturēšanas vadītājs Ingus Barviķis.
Lai nodrošinātu meža autoceļu uzturēšanas darbu savlaicīgu un kvalitatīvu īstenošanu, LVM ir noslēgti uzņēmuma līgumi uz trim sezonām, tādējādi sadarbības partneri pārzin savas atbildības teritorijas, tostarp vietējā meža masīva un ceļa īpatnības.
Kurzemes reģionā, kur vērojami agram pavasarim raksturīgi laikapstākļi, meža autoceļu uzturēšanas darbi rit martam neraksturīgi aktīvi.
“Kurzemes pusē gandrīz 1000 kilometru apjomā jau ir veikta meža ceļu greiderēšana. Tā ir apmēram trešdaļa no kopējā reģiona meža autoceļu tīkla, tāpēc var teikt, ka priekš marta esam jau daudz paveikuši. Tomēr turpmāko ceļa uzturēšanas darbu gaita ir atkarīga no laikapstākļiem – ceļiem sasalstot, plānoto greiderēšanas darbu gaita var palēlināties,” skaidro LVM Kurzemes reģiona meža infrastruktūras vadītājs Ivars Ozols.
Attēlā: meža autoceļš “Desmitais dambis” Zilokalnu iecirknī Ziemeļkurzemes reģionā
Kamēr Kurzemes reģionā notiek ceļu greiderēšanas darbi, tikmēr Zemgales pusē meža autoceļi vēl ir sasaluši. LVM Zemgales reģiona vecākais meža infrastruktūras speciālists Andis Dzērve skaidro, ka, atbilstoši sala apstākļiem, ceļu stāvoklis reģionā ir labs. “Dažviet novērota ceļu putēšana, kas martam nemaz nav raksturīga. Tomēr veikt ceļu atputekļošanas darbus šādos apstākļos nav lietderīgi, tāpēc atliek gaidīt siltāku laiku,” stāsta LVM Zemgales reģiona vecākais meža infrastruktūras speciālists Andis Dzērve.
Attēlā: meža autoceļš “Unguru ceļš” Ogres iecirknī
LVM apsaimniekotajos mežos pavasara sezonā kopumā plānots veikt ceļu planēšanas darbus aptuveni 12 500 km apjomā, daudzās no dabiskajām brauktuvēm tiks veikta ceļu pielīdzināšana.