“Aizkraukles purva ceļš” šķērso dabas liegumu “Aizkraukles purvs un meži” un beidzas pie 1970. gados izveidotas aptuveni divus hektārus lielas ūdenskrātuves, kas tika izrakta Aizkraukles kūdras ieguves vietas uguns apsardzības vajadzībām. Pēc meža autoceļa pārbūves no šīs ūdenskrātuves turpmāk varēs ņemt ūdeni ugunsgrēka gadījumā.
“Veicot būvdarbus dabas lieguma teritorijā, ir jāņem vērā dažādi ierobežojumi. Piemēram, ceļa trases prasības: aizsargājamajā teritorijā ceļa trase nedrīkst pārsniegt 12 metru platumu, bet ceļa grants segas platums – 3,5 metrus. Būvdarbus nevarēja veikt laika posmā no marta līdz jūlijam. Purva aizsargjoslā bija arī citi ierobežojumi būvdarbiem,” stāsta LVM Zemgales reģiona vecākais meža infrastruktūras speciālists Andis Dzērve.
Vietās ar zemāku grunts nestspēju zem smilts segas tika ieklāts ģeotekstils, kas nodrošinās meža autoceļa “Aizkraukles purva ceļš” nestspēju arī slapjos laikapstākļos un paildzinās ceļa kalpošanas laiku.
Kopumā no visiem 282 meža autoceļiem Latvijas valsts mežos – 291,5 kilometri ietilpst īpaši aizsargājamās dabas teritorijās.