DIENASKĀRTĪBĀ
>
Par aktuālo valstī un iestādēs (preses relīzes)
TĒMAS
06. decembrī, 2023
Lasīšanai: 4 minūtes
RUBRIKA: Relīze
TĒMA: Vide
1
1

Pedagogi veic koksnes ķīmijas un fizikas eksperimentus

Publicitātes foto, LVM

Lai  padziļinātu dabaszinātņu, ķīmijas un fizikas skolotāju izpratni par koksni un sniegtu idejas praktiskiem darbiem mācību stundu laikā, AS “Latvijas valsts meži” (LVM) kopā ar sadarbības partneriem no meža un izglītības nozares aizvadītajā mēnesī rīkoja tālākizglītības kursus pedagogiem par jaunu metodisko līdzekli “Koksnes eksperimenti 5.–12. klasei”.

“Rīkotajos kursos pedagogiem aktualizējām līdz šim skolu programmās maz apskatītu, bet Latvijas ekonomikai svarīgu tēmu – koksni, tās sastāvu un īpašības. Kā papildu atbalsts skolotājiem tika piešķirts ne vien metodiskais materiāls ar stundu aprakstiem un darba lapām, ko aprobēt kopā ar skolēniem, bet arī īpašs “Lietkoku čemodāns” ar eksperimentiem domātās koksnes paraugiem,” skaidro LVM vides izglītības vadītāja Līga Abizāre.

Kursi vienkopus pulcēja gandrīz 50 dabaszinātņu, ķīmijas un fizikas skolotāju no visas Latvijas, kas vienas dienas laikā 24. novembrī apguva koksnes gudrības Meža un koksnes produktu pētniecības un attīstības institūtā (MeKA) Jelgavā. Pirmo dienas daļu pedagogi aizvadīja, iepazīstot jaunā mācību materiāla “Koksnes eksperimenti 5.–12. klasei” saturu. Pēc metodisko pamatnostādņu iepazīšanas, skolotāji tika aicināti iejusties audzēkņu lomās, pašiem īstenojot materiālā piedāvātos zinātniskos eksperimentus dažādām vecuma grupām. Kopīgi strādājot, klātesošie guva priekšstatu par tādām tēmām, kā piemēram, termokoksnes ieguve un koksnes mehāniskās īpašības.

Lai atbalstītu skolotājus koksnes eksperimentu veikšanā skolās, kopā ar mācību materiālu tika prezentēts un dāvināts katram pedagogam arī “Lietkoku čemodāns dabaszinātņu eksperimentiem skolās”. Ērti pārvietojamajā koferī ietilpst izejmateriāli vairākiem no aprakstītajiem eksperimentiem, taču katrs skolotājs darba gaitas ietvaros kofera saturu var papildināt ar materiāliem, kas nepieciešami mācību procesā.

Pēc eksperimentu veikšanas klātesošie dalījās ar gūtajiem iespaidiem:

  • Intensīvi, lietpratīgi noslogota diena, kurā guvu daudz jaunu ideju un atziņu.
  • Koks skolā un koks mežā ir divas brīnišķīgas lietas, ko izmantot dabaszinību priekšmetos.
  • Ļoti patika eksperimenti par koksnes blīvumu un ķīmisko sastāvu.
  • Paldies, vērtīgas idejas un materiāli, kas atvieglos skolotāju darbu.
  • Daudz ideju praktiskajiem darbiem. Viela pārdomām, ka Latvijā ir daudz zinātnieku, kas pēti koksni un tās īpašības. Tagad zinu, kas ir lignīns.

12 stundu pedagogu tālākizglītības kursu saturs tapis sadarbībā ar Latvijas Valsts koksnes ķīmijas institūtu, Latvijas Universitātes Starpnozaru izglītības inovāciju centru, Meža un koksnes produktu pētniecības un attīstības institūtu, AS “Latvijas Finieris”, Latvijas Biozinātņu un tehnoloģiju universitāti, kā arī asociāciju “Latvijas koks”. Lai saņemtu kursu apliecību, pedagogiem līdz 21. martam būs jāveic mājasdarbs – kursos saņemto materiālu aprobācija un aprobācijas ziņojuma sagatavošana, pēc kā materiāls vēl tiks pilnveidots. Ar aprobācijas materiālu varat iepazīties šeit.

Labs saturs
1
Pievienot komentāru
LATVIJAS REPUBLIKAS TIESĪBU AKTI
LATVIJAS REPUBLIKAS OFICIĀLAIS IZDEVUMS
ŽURNĀLS TIESISKAI DOMAI UN PRAKSEI