Rīgas vides kvalitāti ietekmē pieaugošie gaisa piesārņojuma riski, kā arī ar to saistītie klimata pārmaiņu izaicinājumi. Hakatonā «Climathon» Rīgas pilsēta un «Rīgas enerģētikas aģentūra» (REA) aicina radīt jaunas idejas un inovatīvus risinājumus, kas palīdzētu uzlabot gaisa kvalitāti un samazinātu piesārņojumu, īpaši pielāgojot tos pilsētvides apstākļiem. Hakatona dalībniekiem būs iespēja attīstīt arī tādus risinājumus, kas ļaus iedzīvotājiem piedalīties gaisa kvalitātes uzraudzībā un klimata pasākumu atbalstīšanā. Labāko ideju autori sacentīsies par balvām, kopējais fonds ir 5000 eiro.
«Climathon» dalībnieki varēs piekļūt dažādiem datiem, ko nodrošinās tehnoloģiju uzņēmums «Tet», «Rīgas meži» un galvaspilsētas ģeotelpisko datu publicēšanas platforma «GEO RĪGA». Lai veicinātu šo datu izmantošanu inovāciju attīstībā, 2. decembrī norisināsies īpaša darbnīca.
Pieteikšanās komandām un ideju autoriem: https://climathon.rtu.lv/#piesakies
«Lai sasniegtu klimatneitrālas un klimatnoturīgas Rīgas mērķus, pašvaldībai ir izstrādāts rīcības plāns, kurā izvirzīti sasniedzamie mērķi enerģētikā, CO2 emisiju un gaisa piesārņojuma samazināšanā, kā arī definēti pielāgošanās rīki klimata pārmaiņām. Daļa no tiem jau tiek ieviesta praksē. Ilgtermiņa risinājumi ir nepieciešami mums visiem, tāpēc esam gandarīti par jauniešu interesi, iesaisti, redzējumu un priekšlikumiem. Šoruden esam sākuši darbu pie aprites ekonomikas rīcības plāna 2026.–2030. gadam, kura virsmērķis ir samazināt cilvēku, uzņēmumu un pilsētvides ietekmi uz vidi,» skaidro REA direktors Jānis Ikaunieks.
«Vides mērķu kontekstā arvien lielāku lomu iegūst ne tikai globālie, bet arī Latvijas uzņēmumi, jo īpaši tie, kuru piedāvāto produkciju izmanto dažādos ražošanas, rūpniecības un būvniecības procesos. Šie darbības veidi būtiski ietekmē vidi un gaisa kvalitāti. Tāpēc ilgtspējas principu ievērošana ikvienā no ražošanas posmiem ietekmē gan visus procesa dalībniekus, gan arī kopējo galarezultātu. «Schneider Electric» varam raksturot kā ilgtspējas ietekmes līderi. Uzņēmuma Rīgas rūpnīcā kā tirdzniecības, tā loģistikas komandās mērķtiecīgi strādājam, lai mazinātu CO2 emisiju pēdu, lai vide, kurā dzīvojam, kļūtu ne vien tīrāka, bet arī iekļaujošāka,» uzsver «Schneider Electric» mārketinga vadītājs Latvijā Artūrs Zālītis.
«Climathon» notiks RTU ZIC telpās Ķīpsalas ielā 6A ar iespēju pieslēgties arī attālināti. To organizē RTU ZIC sadarbībā ar Rīgas pašvaldību, REA, Eiropas Komisijas pārstāvniecību Latvijā, «Schneider Electric Latvija», «Rīgas meži», «Tet» un «GEO RĪGA». Vairāk informācijas: https://climathon.rtu.lv/