DIENASKĀRTĪBĀ
>
Par aktuālo valstī un iestādēs (preses relīzes)
TĒMAS
29. decembrī, 2022
Lasīšanai: 4 minūtes
RUBRIKA: Relīze
TĒMA: Ekonomika

Novembrī mazumtirdzniecības apgrozījums pieauga par 10,7 %

Publicēts pirms gada. Izvērtē satura aktualitāti! >>

2022. gada novembrī, salīdzinot ar 2021. gada novembri, mazumtirdzniecības apgrozījums pieauga par 10,7 %, liecina Centrālās statistikas pārvaldes (CSP) apkopotie kalendāri koriģētie dati salīdzināmajās cenās. Pārtikas preču mazumtirdzniecība samazinājās par 3,0 %. Nepārtikas preču mazumtirdzniecības apjoms, neieskaitot autodegvielas mazumtirdzniecību, palielinājās par 23,3 %, autodegvielas – pieauga par 9,1 %.

Salīdzinot ar 2021. gada novembri, būtiskākais apgrozījuma kāpums bija apģērbu, apavu un ādas izstrādājumu mazumtirdzniecībā (par 94,4 %), kultūras preču un atpūtai paredzēto preču mazumtirdzniecībā (par 57,3 %) un metālizstrādājumu, instrumentu, būvmateriālu un santehnikas mazumtirdzniecībā (par 44,4 %). Šīs nozares 2021.gada oktobrī un novembrī visvairāk skāra stingrāki tirdzniecības ierobežojumi, kas tika noteikti Covid-19 infekcijas mazināšanai. Savukārt apgrozījuma kritums bija mazumtirdzniecībā pa pastu vai interneta veikalos (par 14,5 %) un nespecializētajos veikalos, kur pārsvarā pārdod nepārtikas preces (par 6,0 %).

Mazumtirdzniecības uzņēmumu kopējais apgrozījums faktiskajās cenās, neņemot vērā kalendāra dienu ietekmi, pieauga par 30,1 %.

Mazumtirdzniecības apgrozījuma indeksi

(2015=100)

Skatīt OSP datubāzē: TIT021m.

2022. gada novembrī, salīdzinot ar oktobri, pēc sezonāli koriģētiem datiem salīdzināmajās cenās mazumtirdzniecības uzņēmumu apgrozījums pieauga par 1,3 %. Pārtikas preču mazumtirdzniecība samazinājās par 0,5 %. Nepārtikas preču mazumtirdzniecības apjoms, neieskaitot autodegvielas mazumtirdzniecību, palielinājās par 1,3 %, autodegvielas mazumtirdzniecība palielinājās par 4,8 %.

Salīdzinot ar iepriekšējo mēnesi, būtiskākais apgrozījuma pieaugums bija mazumtirdzniecībā stendos un tirgos (par 8,0 %), nespecializētajos veikalos, kur pārsvarā pārdod nepārtikas preces (par 3,2 %) un kultūras preču un atpūtai paredzēto preču mazumtirdzniecībā (par 3,0 %). Vislielākais apgrozījuma kritums bija informācijas un komunikāciju tehnoloģiju iekārtu mazumtirdzniecībā specializētajos veikalos (par 2,7 %).

2022. gada novembrī, salīdzinot ar oktobri, mazumtirdzniecības uzņēmumu kopējais apgrozījums faktiskajās cenās, neņemot vērā sezonalitāti, samazinājās par 1,0 %.

Mazumtirdzniecības uzņēmumu apgrozījuma indeksi pēc uzņēmumu pamatdarbības

(salīdzināmajās cenās)

 

2022. g. novembris %,

salīdzinot ar

2022. g. oktobri (sezonāli koriģēts)

2021. g. novembri (kalendāri koriģēts)

Pavisam mazumtirdzniecība

101,3

110,7

mazumtirdzniecība ar pārtikas precēm

99,5

97,0

mazumtirdzniecība ar nepārtikas precēm (neieskaitot autodegvielu), kopā

101,3

123,3

mazumtirdzniecība nespecializētajos veikalos, kur pārsvarā ir nepārtikas preces

103,2

94,0

informācijas un komunikāciju tehnoloģiju iekārtu mazumtirdzniecība specializētajos veikalos

97,3

119,8

mājsaimniecības elektroierīču mazumtirdzniecība

101,5

116,7

metālizstrādājumu, instrumentu, būvmateriālu un santehnikas mazumtirdzniecība

100,3

144,4

kultūras preču un atpūtai paredzēto preču mazumtirdzniecība

103,0

157,3

farmaceitisko un medicīnisko preču mazumtirdzniecība

102,6

108,2

kosmētikas un tualetes piederumu mazumtirdzniecība

99,0

111,4

apģērbu, apavu un ādas izstrādājumu mazumtirdzniecība

102,2

194,4

mazumtirdzniecība stendos un tirgos

108,0

115,6

mazumtirdzniecība pa pastu vai interneta veikalos

98,0

85,5

autodegvielas mazumtirdzniecība

104,8

109,1

Plašāka informācija par sezonāli koriģētiem, kalendāri koriģētiem un nekoriģētiem mazumtirdzniecības apgrozījuma indeksiem pieejama oficiālās statistikas portālā “Tirdzniecības un pakalpojumu statistika”.

Publicētie dati nākamajos mēnešos var tikt precizēti, ja tiks iegūta papildu informācija no uzņēmumiem.

Atbilstoši apsekojuma metodoloģijai dati par uzņēmumu kopējo neto apgrozījumu iekļauj arī darījumus, kas veikti ārpus pamatdarbības nozares. Atsevišķos gadījumos šie darījumi (piem., vairumtirdzniecība) var būtiski ietekmēt apgrozījuma izmaiņas nozarē. Kopējā apgrozījumā atbilstoši uzņēmumu pamatdarbības nozarei iekļauti arī ieņēmumi no e-komercijas.

Labs saturs
Pievienot komentāru
LATVIJAS REPUBLIKAS TIESĪBU AKTI
LATVIJAS REPUBLIKAS OFICIĀLAIS IZDEVUMS
ŽURNĀLS TIESISKAI DOMAI UN PRAKSEI