Komisija uz sēdi bija aicinājusi Izglītības un zinātnes ministrijas un valstspilsētu, kā arī novadu izglītības pārvalžu pārstāvjus, lai spriestu par valsts valodu izglītības iestādēs, kuras īsteno mazākumtautību izglītības programmas.
Sēdes dalībnieki pārrunāja mazākumtautību izglītības iestāžu skolotāju gatavību pāriet uz mācībām tikai valsts valodā, kā arī izvērtēja atšķirīgo situāciju dažādos valsts reģionos. A.Judins akcentēja, ka veiksmīgā pārejā uz mācībām latviešu valodā skolotājiem ir atslēgas loma.
Deputāti sēdē pauda bažas, ka, nenodrošinot pietiekami augstu pedagogu latviešu valodas prasmi mazākumtautības skolās, šo skolu prestižs sabiedrībā varētu strauji kristies, un pēc tām var nebūt pieprasījuma. Deputāti rosināja atbildīgās institūcijas ņemt vērā šādu scenāriju un rīkoties, lai to nepieļautu.
Komisija turpinās sekot līdzi šim jautājumam, tostarp izvērtējot situāciju saistībā ar mācībām tikai valsts valodā bērniem ar īpašām vajadzībām, informēja A.Judins.