Pēc Valsts policijas ziņām, 2022. gada pirmajā pusgadā Latvijā ir notikuši 204 ceļu satiksmes negadījumi ar velosipēdistu iesaisti (2021. gada pirmajā pusē – 351), ar elektroskrejriteņu iesaisti – 155 negadījumi (2021. gadā – 88).
Ja ceļu satiksmes negadījumu izraisa motorizētais transporta līdzeklis, tā nodarītos zaudējumus citām personām un to mantai sedz OCTA jeb sauszemes transportlīdzekļu īpašnieku civiltiesiskās atbildības obligātā apdrošināšana. Velosipēdiem un elektroskrejriteņiem atbildības apdrošināšana nav obligāta, tādēļ, ja nav iegādāta brīvprātīgā civiltiesiskās atbildības (CTA) apdrošināšanas polise, zaudējumi būs jāsedz no saviem līdzekļiem.
“Videi draudzīgu transporta veidu izvēle ir ļoti atbalstāms risinājums, un LAA aicina vismaz 22. septembrī, ikgadējā Dienā bez auto, visus izkāpt no savām mašīnām un pastaigāt kājām vai braukt ar velosipēdiem, nu vismaz ar sabiedrisko transportu. Taču mēs kā apdrošināji vienlaikus gribam vērst uzmanību arī uz riskiem, jo katrs ceļu satiksmes negadījums rada zaudējumus. Kas sedz zaudējumus, ja velosipēdists notriec skūteristu vai otrādi?” aicina domāt LAA prezidents Jānis Abāšins.
Brīvprātīgo CTA apdrošināšanu mikromobilitātes transportam apdrošinātāji piedāvā vairākos veidos un ar dažādiem segumiem. Piemēram, savu un bērnu CTA apdrošināšanu iespējams iekļaut īpašuma (mājas, dzīvokļa) apdrošināšanā, velosipēdu īpašniekiem ir vēl plašāks piedāvājums.