DIENASKĀRTĪBĀ
>
Par aktuālo valstī un iestādēs (preses relīzes)
TĒMAS
Šodien
Lasīšanai: 4 minūtes
RUBRIKA: Relīze
TĒMA: Satiksme

Ar neapdrošinātu transportlīdzekli visvairāk CSNg tiek izraisīti Latgalē

FOTO: Paula Čurkste, LETA.

Latvijas Transportlīdzekļu apdrošinātāju biroja (turpmāk - LTAB) apkopotā statistika liecina, ka pērn samazinājies ceļu satiksmes negadījumu (turpmāk – CSNg) skaits, kas izraisīti ar neapdrošinātu transportlīdzekli. Ja 2023.gadā vidēji Latvijā ar neapdrošinātu transportlīdzekli tika izraisīti 0,96% CSNg, tad pērn tie bijuši 0,74%. Jāatzīmē, ka visbiežāk CSNg ar spēkratu bez derīgas OCTA tiek izraisīti Latgalē – 1,18%.

“LTAB statistika liecina, ka jau vairākus gadus  visbiežāk negadījumi ar neapdrošinātu transportlīdzekli tiek izraisīti Latgalē. 2022.gadā tie bija 1,85 %, 2023.gadā - 1,56%, bet pērn – 1,18%” informē LTAB valdes loceklis Juris Stengrevics, piebilstot, ka, piemēram, 2017.gadā Latgalē pat 2,12% CSNg tika izraisīti ar neapdrošinātu transportlīdzekli. Viszemākais ar neapdrošinātu transportlīdzekli izraisīto CSNg īpatsvars pērn bijis Kurzemē – 0,55 %, Rīgā – 0,61% un Vidzemē – 0,74%. Zemgalē ar spēkratu bez OCTA izraisīti 0,80% CSNg, bet Pierīgā un Rīgas jūras līča piekrastes zonā – 0,99%.

LTAB apkopotie dati liecina, ka nereti CSNg ar neapdrošinātu transportlīdzekli izraisa tieši tie autovadītāji, kuri apzināti un regulāri pārkāpj likumu, braucot ne vien bez OCTA, bet arī bez derīgas tehniskās apskates un arī apreibinošu vielu iespaidā. Statistika par pērno gadu liecina, ka no 306 negadījumiem, kas izraisīti ar neapdrošinātu transportlīdzekli, 60 gadījumos auto nav bijusi derīga tehniskā apskate, bet 5 gadījumos – transportlīdzekļa vadītājs bijis apreibinošo vielu ietekmē.

Laika posmā no 1. līdz 31.maijam LTAB sadarbībā ar Ceļu satiksmes drošības direkciju īsteno sociālu kampaņu “Ja Tev nav OC/TA – nebrauc!”, kuras mērķis ir skaidrot sabiedrībai OCTA un tehniskās apskates savlaicīgas veikšanas nepieciešamību, kā arī mazināt to autovadītāju skaitu, kas neiegādājas OCTA vai nokavē tehniskās apskates derīguma termiņus. “Kampaņas ietvaros autovadītājiem skaidrosim, ka OCTA vai tehniskā apskate nav nevajadzīga formalitāte, bet gan drošības garants pašam autovadītājam, pasažieriem un citiem satiksmes dalībniekiem. Tāpat informēsim, ka no šī gada 1.jūlija OCTA ir obligāta arī elektroskrejriteņiem,” stāsta J.Stengrevics.

Kampaņas laikā ne tikai vidējā ātruma kontroles radari, bet vairāki citi fotoradari visā Latvijā veiks OCTA un tehniskās apskates kontroli ārpuskārtas režīmā – t.i. neatkarīgi no transportlīdzekļu braukšanas ātruma.  “Aicinām ikvienu spēkrata īpašnieku pārliecināties par OCTA un tehniskās apskates derīguma termiņu,” atgādina J.Stengrevics.

Kampaņa tiek finansēta no ceļu satiksmes negadījumu novēršanas un profilakses konta līdzekļiem, kurus veido apdrošinātāju veiktās iemaksas no OCTA polisēm.

1997. gadā Latvijā tika ieviesta OCTA sistēma. Tiesības veikt OCTA apdrošināšanu Latvijā ir AAS “Balta”, AAS “Baltijas Apdrošināšanas Nams”, AAS “BTA Baltic Insurance Company”, “Compensa Vienna Insurance Group” ADB Latvijas filiāle, “ERGO Insurance” SE Latvijas filiāle, ADB “Gjensidige” Latvijas filiāle, “If P&C Insurance” AS Latvijas filiāle, “Swedbank P&C Insurance” AS Latvijas filiāle un «Balcia Insurance» SE.

Labs saturs
Pievienot komentāru
LATVIJAS REPUBLIKAS TIESĪBU AKTI
LATVIJAS REPUBLIKAS OFICIĀLAIS IZDEVUMS
ŽURNĀLS TIESISKAI DOMAI UN PRAKSEI