Salīdzinot ar 2021. gada martu, būtiskākais apgrozījuma kāpums bija apģērbu, apavu un ādas izstrādājumu mazumtirdzniecībā (par 2,5 reizēm), kultūras preču un atpūtai paredzēto preču mazumtirdzniecībā (par 63,5 %) un metālizstrādājumu, instrumentu, būvmateriālu un santehnikas mazumtirdzniecībā (par 40,2 %). Apgrozījuma kritums bija mazumtirdzniecībā pa pastu vai interneta veikalos (par 17,3 %) un informācijas un komunikāciju tehnoloģiju iekārtu mazumtirdzniecībā specializētajos veikalos (par 2,6 %).
Mazumtirdzniecības uzņēmumu kopējais apgrozījums faktiskajās cenās, neņemot vērā kalendāra dienu ietekmi, pieauga par 29,5 %.
Mazumtirdzniecības apgrozījuma indeksi
(2015=100)
2022. gada martā, salīdzinot ar februāri, pēc sezonāli koriģētiem datiem salīdzināmajās cenās mazumtirdzniecības uzņēmumu apgrozījums pieauga par 11,0 %. Pārtikas preču mazumtirdzniecība pieauga par 1,4 %. Nepārtikas preču mazumtirdzniecības apjoms, neieskaitot autodegvielas mazumtirdzniecību, palielinājās par 18,6 %, autodegvielas mazumtirdzniecība palielinājās par 11,5 %.
Salīdzinot ar iepriekšējo mēnesi, būtiskākais apgrozījuma pieaugums bija kultūras preču un atpūtai paredzēto preču mazumtirdzniecībā (par 55,6 %), apģērbu, apavu un ādas izstrādājumu mazumtirdzniecībā (par 28,0 %) un metālizstrādājumu, instrumentu, būvmateriālu un santehnikas mazumtirdzniecībā (par 19,9 %). Vislielākais apgrozījuma kritums bija mazumtirdzniecībā pa pastu vai interneta veikalos (par 2,9 %).
2022. gada martā, salīdzinot ar februāri, mazumtirdzniecības uzņēmumu kopējais apgrozījums faktiskajās cenās, neņemot vērā sezonalitāti, pieauga par 29,7 %.
Mazumtirdzniecības uzņēmumu apgrozījuma indeksi pēc uzņēmumu pamatdarbības
(salīdzināmajās cenās)
2022. g. marts %, salīdzinot ar |
||
2022. g. februāri (sezonāli koriģēts) |
2021. g. martu (kalendāri koriģēts) |
|
Pavisam mazumtirdzniecība |
111,0 |
113,2 |
mazumtirdzniecība ar pārtikas precēm |
101,4 |
101,2 |
mazumtirdzniecība ar nepārtikas precēm (neieskaitot autodegvielu), kopā |
118,6 |
124,4 |
mazumtirdzniecība nespecializētajos veikalos, kur pārsvarā ir nepārtikas preces |
118,1 |
140,1 |
informācijas un komunikāciju tehnoloģiju iekārtu mazumtirdzniecība specializētajos veikalos |
105,6 |
97,4 |
mājsaimniecības elektroierīču mazumtirdzniecība |
115,5 |
98,3 |
metālizstrādājumu, instrumentu, būvmateriālu un santehnikas mazumtirdzniecība |
119,9 |
140,2 |
kultūras preču un atpūtai paredzēto preču mazumtirdzniecība |
155,6 |
163,5 |
farmaceitisko un medicīnisko preču mazumtirdzniecība |
99,9 |
108,6 |
kosmētikas un tualetes piederumu mazumtirdzniecība |
105,2 |
107,0 |
apģērbu, apavu un ādas izstrādājumu mazumtirdzniecība |
128,0 |
249,1 |
mazumtirdzniecība stendos un tirgos |
111,8 |
108,8 |
mazumtirdzniecība pa pastu vai interneta veikalos |
97,1 |
82,7 |
autodegvielas mazumtirdzniecība |
111,5 |
112,8 |
Plašāka informācija par sezonāli koriģētiem, kalendāri koriģētiem un nekoriģētiem mazumtirdzniecības apgrozījuma indeksiem pieejama oficiālās statistikas portālā “Tirdzniecības un pakalpojumu statistika”.
Publicētie dati nākamajos mēnešos var tikt precizēti, ja tiks iegūta papildu informācija no uzņēmumiem.
Atbilstoši apsekojuma metodoloģijai dati par uzņēmumu kopējo neto apgrozījumu iekļauj arī darījumus, kas veikti ārpus pamatdarbības nozares. Atsevišķos gadījumos šie darījumi (piem., vairumtirdzniecība) var būtiski ietekmēt apgrozījuma izmaiņas nozarē. Kopējā apgrozījumā atbilstoši uzņēmumu pamatdarbības nozarei iekļauti arī ieņēmumi no e-komercijas.