DIENASKĀRTĪBĀ
>
Par aktuālo valstī un iestādēs (preses relīzes)
TĒMAS
29. aprīlī, 2022
Lasīšanai: 4 minūtes
RUBRIKA: Relīze
TĒMA: Ekonomika

Martā mazumtirdzniecības apgrozījums pieauga par 13,2 %

Publicēts pirms 2 gadiem. Izvērtē satura aktualitāti! >>

2022. gada martā, salīdzinot ar 2021. gada martu, mazumtirdzniecības apgrozījums pieauga par 13,2 %, liecina Centrālās statistikas pārvaldes (CSP) apkopotie kalendāri koriģētie dati salīdzināmajās cenās. Pārtikas preču mazumtirdzniecība pieauga par 1,2 %. Nepārtikas preču mazumtirdzniecības apjoms, neieskaitot autodegvielas mazumtirdzniecību, palielinājās par 24,4 %, autodegvielas – palielinājās par 12,8 %. Martā tika atviegloti Covid-19 izplatības ierobežošanai noteiktie drošības pasākumi.

Salīdzinot ar 2021. gada martu, būtiskākais apgrozījuma kāpums bija apģērbu, apavu un ādas izstrādājumu mazumtirdzniecībā (par 2,5 reizēm), kultūras preču un atpūtai paredzēto preču mazumtirdzniecībā (par 63,5 %) un metālizstrādājumu, instrumentu, būvmateriālu un santehnikas mazumtirdzniecībā (par 40,2 %). Apgrozījuma kritums bija mazumtirdzniecībā pa pastu vai interneta veikalos (par 17,3 %) un informācijas un komunikāciju tehnoloģiju iekārtu mazumtirdzniecībā specializētajos veikalos (par 2,6 %).

Mazumtirdzniecības uzņēmumu kopējais apgrozījums faktiskajās cenās, neņemot vērā kalendāra dienu ietekmi, pieauga par 29,5 %.

Mazumtirdzniecības apgrozījuma indeksi

(2015=100)

Skatīt OSP datubāzē: TIT021m.

2022. gada martā, salīdzinot ar februāri, pēc sezonāli koriģētiem datiem salīdzināmajās cenās mazumtirdzniecības uzņēmumu apgrozījums pieauga par 11,0 %. Pārtikas preču mazumtirdzniecība pieauga par 1,4 %. Nepārtikas preču mazumtirdzniecības apjoms, neieskaitot autodegvielas mazumtirdzniecību, palielinājās par 18,6 %, autodegvielas mazumtirdzniecība palielinājās par 11,5 %.

Salīdzinot ar iepriekšējo mēnesi, būtiskākais apgrozījuma pieaugums bija kultūras preču un atpūtai paredzēto preču mazumtirdzniecībā (par 55,6 %), apģērbu, apavu un ādas izstrādājumu mazumtirdzniecībā (par 28,0 %) un metālizstrādājumu, instrumentu, būvmateriālu un santehnikas mazumtirdzniecībā (par 19,9 %). Vislielākais apgrozījuma kritums bija mazumtirdzniecībā pa pastu vai interneta veikalos (par 2,9 %).

2022. gada martā, salīdzinot ar februāri, mazumtirdzniecības uzņēmumu kopējais apgrozījums faktiskajās cenās, neņemot vērā sezonalitāti, pieauga par 29,7 %.

Mazumtirdzniecības uzņēmumu apgrozījuma indeksi pēc uzņēmumu pamatdarbības

(salīdzināmajās cenās)

 

2022. g. marts %,

salīdzinot ar

2022. g. februāri (sezonāli koriģēts)

2021. g. martu (kalendāri koriģēts)

Pavisam mazumtirdzniecība

111,0

113,2

mazumtirdzniecība ar pārtikas precēm

101,4

101,2

mazumtirdzniecība ar nepārtikas precēm (neieskaitot autodegvielu), kopā

118,6

124,4

mazumtirdzniecība nespecializētajos veikalos, kur pārsvarā ir nepārtikas preces

118,1

140,1

informācijas un komunikāciju tehnoloģiju iekārtu mazumtirdzniecība specializētajos veikalos

105,6

97,4

mājsaimniecības elektroierīču mazumtirdzniecība

115,5

98,3

metālizstrādājumu, instrumentu, būvmateriālu un santehnikas mazumtirdzniecība

119,9

140,2

kultūras preču un atpūtai paredzēto preču mazumtirdzniecība

155,6

163,5

farmaceitisko un medicīnisko preču mazumtirdzniecība

99,9

108,6

kosmētikas un tualetes piederumu mazumtirdzniecība

105,2

107,0

apģērbu, apavu un ādas izstrādājumu mazumtirdzniecība

128,0

249,1

mazumtirdzniecība stendos un tirgos

111,8

108,8

mazumtirdzniecība pa pastu vai interneta veikalos

97,1

82,7

autodegvielas mazumtirdzniecība

111,5

112,8

Plašāka informācija par sezonāli koriģētiem, kalendāri koriģētiem un nekoriģētiem mazumtirdzniecības apgrozījuma indeksiem pieejama oficiālās statistikas portālā “Tirdzniecības un pakalpojumu statistika”.

Publicētie dati nākamajos mēnešos var tikt precizēti, ja tiks iegūta papildu informācija no uzņēmumiem.

Atbilstoši apsekojuma metodoloģijai dati par uzņēmumu kopējo neto apgrozījumu iekļauj arī darījumus, kas veikti ārpus pamatdarbības nozares. Atsevišķos gadījumos šie darījumi (piem., vairumtirdzniecība) var būtiski ietekmēt apgrozījuma izmaiņas nozarē. Kopējā apgrozījumā atbilstoši uzņēmumu pamatdarbības nozarei iekļauti arī ieņēmumi no e-komercijas.

Labs saturs
Pievienot komentāru
LATVIJAS REPUBLIKAS TIESĪBU AKTI
LATVIJAS REPUBLIKAS OFICIĀLAIS IZDEVUMS
ŽURNĀLS TIESISKAI DOMAI UN PRAKSEI