DIENASKĀRTĪBĀ
>
Par aktuālo valstī un iestādēs (preses relīzes)
TĒMAS
31. janvārī, 2022
Lasīšanai: 4 minūtes
RUBRIKA: Relīze
TĒMA: Satiksme

LTAB aicina atbildīgās ministrijas un institūcijas uz diskusiju par OCTA nozares nākotni

Jau kopš 2019.gada tiek strādāts pie grozījumiem OCTA likumā, kas paredz vairākas izmaiņas esošajā regulējumā. Tomēr pēdējie grozījumi, ko sagatavojusi Finanšu ministrija, ir sasteigti, jo tie ir vērsti uz esošās OCTA sistēmas birokratizāciju un ļoti būtiski var ietekmēt OCTA sistēmu kopumā, kā arī LTAB turpmāko darbību. “Ņemot vērā, ka šīs iespējamās izmaiņas būtiski ietekmēs Latvijas Transportlīdzekļu apdrošinātāju biroja (turpmāk – LTAB) funkcijas un OCTA jomu kopumā, aicinām atbildīgās ministrijas un institūcijas uz paplašinātu zinātniski – praktisku diskusiju, lai novērstu tiesiskus strīdus un neapdraudētu sekmīgu OCTA nozares pastāvēšanu kopumā,” informē LTAB valdes priekšsēdētājs Jānis Abāšins.

Darbs pie OCTA likuma grozījumu izstrādes tika uzsākts jau 2019. gadā, lai novērstu aktuālās problēmsituācijas un iekļautu ES tiesas spriedumos noteiktās prasības. Kopš tā brīža starp OCTA nozari, kuru pārstāv LTAB, un Finanšu ministriju ir norisinājušās dažāda veida pārrunas un sarakste, t.sk. par LTAB turpmāko juridisko statusu un darbības aspektiem. “Debates būtībā ir par to, kā šādā gadījumā nošķirt publiskās un privāttiesiskās attiecības LTAB darbībā, kā arī ievērotu labas pārvaldības principu tik sensitīvā nozarē kā OCTA,” stāsta LTAB valdes priekšsēdētājs, piebilstot, ka jāvērtē arī šādu grozījumu ietekme uz valsts budžetu, kā arī citas juridiskās konsekvences, kas no tā izriet.

“Diemžēl līdzšinējā komunikācija nav ļāvusi rast skaidru un praksē piemērojamu risinājumu šai sarežģītajai situācijai. Uzskatām, ka šo grozījumu, kas nepārprotami vērsti uz birokratizāciju, tālāka virzīšana bez paplašinātas zinātniski – praktiskas diskusijas un ekspertu piesaistes novedīs pie tiesiskiem strīdiem par regulējuma praktiskās piemērošanas aspektiem, kā rezultātā ieguvēji nebūs ne autoīpašnieki, ne valsts pārvalde, ne OCTA nozare kopumā,” skaidro J.Abāšins.

J.Abāšins norāda, ka LTAB ir sekmīgi attīstījis un uzturējis pašreizējo OCTA sistēmu kopš 2004.gada, nodrošinot tās darbības augstu novērtējumu vietējā un starptautiskā līmenī. “OCTA sistēma ir ne vien viena no tehnoloģiski modernākajām visā Eiropā, bet tās augsto reputāciju novērtē arī sistēmas klienti – autovadītāji. Šī gada janvārī pētījumu centra SKDS veiktajā pētījumā lielākā daļa respondentu norādīja, ka OCTA sistēmai atbilst šādi raksturojumi – tā ir droša un stabila (66%), tā ir labi attīstīta un moderna (66%) un tai ir laba reputācija (55%). Gandrīz puse respondentu uzskata, ka OCTA sistēma palīdz uzlabot ceļu satiksmes drošību (47%),” uzsver J.Abāšins, piebilstot, ka atbildīgo ministriju un institūciju aicināšana uz diskusiju ir mēģinājums atrast optimālu, tiesisku un samērīgu risinājumu, lai neapdraudētu sekmīgu OCTA nozares pastāvēšanu nākotnē, kā arī novērstu OCTA sistēmas padarīšanu par kārtējo neērto un stagnējošo informācijas sistēmu, kura turklāt būtu jāuztur no valsts līdzekļiem.

1997. gadā Latvijā tika ieviesta OCTA sistēma. Tiesības veikt OCTA apdrošināšanu Latvijā ir AAS “Balta”, AAS “Baltijas Apdrošināšanas Nams”, AAS “BTA Baltic Insurance Company”, “Compensa Vienna Insurance Group” ADB Latvijas filiāle, “ERGO Insurance” SE Latvijas filiāle, ADB “Gjensidige” Latvijas filiāle, “If P&C Insurance” AS Latvijas filiāle un “Swedbank P&C Insurance” AS Latvijas filiāle.

Labs saturs
Pievienot komentāru
LATVIJAS REPUBLIKAS TIESĪBU AKTI
LATVIJAS REPUBLIKAS OFICIĀLAIS IZDEVUMS
ŽURNĀLS TIESISKAI DOMAI UN PRAKSEI
LIETOTĀJU IEVĒRĪBAI
Informējam, ka šajā tīmekļa vietnē tiek izmantotas sīkdatnes. Turpinot lietot LV portālu, jūs piekrītat sīkdatņu izmantošanai. Uzzināt vairāk
SAPRATU