Salīdzinot ar 2020. gada maiju, būtiskākais apgrozījuma kāpums bija mājsaimniecības elektroierīču mazumtirdzniecībā (par 24,8 %), informācijas un komunikāciju tehnoloģiju iekārtu mazumtirdzniecībā specializētajos veikalos (par 21,2 %) un kultūras preču un atpūtai paredzēto preču mazumtirdzniecībā (par 17,7 %). Ievērojams apgrozījuma kritums bija apģērbu, apavu un ādas izstrādājumu mazumtirdzniecībā (par 15,9 %) un metālizstrādājumu, instrumentu, būvmateriālu un santehnikas mazumtirdzniecībā (par 2,9 %).
Mazumtirdzniecības uzņēmumu kopējais apgrozījums faktiskajās cenās, neņemot vērā kalendāra dienu ietekmi, pieauga par 8,9 %.
Mazumtirdzniecības apgrozījuma indeksi
(2015=100)
2021. gada maijā, salīdzinot ar aprīli, pēc sezonāli koriģētiem datiem salīdzināmajās cenās mazumtirdzniecības uzņēmumu apgrozījums samazinājās par 3,9 %. Pārtikas preču mazumtirdzniecība samazinājās par 2,1 %. Nepārtikas preču mazumtirdzniecības apjoms, neieskaitot autodegvielas mazumtirdzniecību, samazinājās par 6,4 %, autodegvielas mazumtirdzniecība samazinājās par 1,1 %.
Salīdzinot ar iepriekšējo mēnesi, būtiskākais apgrozījuma pieaugums bija informācijas un komunikāciju tehnoloģiju iekārtu mazumtirdzniecībā specializētajos veikalos (par 2,9 %) un apģērbu, apavu un ādas izstrādājumu mazumtirdzniecībā (par 2,2 %). Vislielākais apgrozījuma kritums bija metālizstrādājumu, instrumentu, būvmateriālu un santehnikas mazumtirdzniecībā (par 12,7 %), mazumtirdzniecībā pa pastu vai interneta veikalos (par 4,0 %) un farmaceitisko un medicīnisko preču mazumtirdzniecībā (par 3,8 %).
2021. gada maijā, salīdzinot ar aprīli, mazumtirdzniecības uzņēmumu kopējais apgrozījums faktiskajās cenās, neņemot vērā sezonalitāti, pieauga par 1,9 %.
Mazumtirdzniecības uzņēmumu apgrozījuma indeksi pēc uzņēmumu pamatdarbības
(salīdzināmajās cenās)
2021. g. maijs %, salīdzinot ar |
||
2021. g. aprīli (sezonāli koriģēts) |
2020. g. maiju (kalendāri koriģēts) |
|
Pavisam mazumtirdzniecība |
96,1 |
103,2 |
mazumtirdzniecība ar pārtikas precēm |
97,9 |
101,0 |
mazumtirdzniecība ar nepārtikas precēm (neieskaitot autodegvielu), kopā |
93,6 |
104,1 |
mazumtirdzniecība nespecializētajos veikalos, kur pārsvarā ir nepārtikas preces |
100,4 |
106,3 |
informācijas un komunikāciju tehnoloģiju iekārtu mazumtirdzniecība specializētajos veikalos |
102,9 |
121,2 |
mājsaimniecības elektroierīču mazumtirdzniecība |
97,1 |
124,8 |
metālizstrādājumu, instrumentu, būvmateriālu un santehnikas mazumtirdzniecība |
87,3 |
97,1 |
kultūras preču un atpūtai paredzēto preču mazumtirdzniecība |
96,2 |
117,7 |
farmaceitisko un medicīnisko preču mazumtirdzniecība |
96,2 |
109,9 |
kosmētikas un tualetes piederumu mazumtirdzniecība |
97,0 |
99,8 |
apģērbu, apavu un ādas izstrādājumu mazumtirdzniecība |
102,2 |
84,1 |
mazumtirdzniecība stendos un tirgos |
99,2 |
112,7 |
mazumtirdzniecība pa pastu vai interneta veikalos |
96,0 |
100,0 |
autodegvielas mazumtirdzniecība |
98,9 |
105,2 |
Plašāka informācija par sezonāli koriģētiem, kalendāri koriģētiem un nekoriģētiem mazumtirdzniecības apgrozījuma indeksiem pieejama oficiālās statistikas portālā “Tirdzniecības un pakalpojumu statistika”.
Publicētie dati nākamajos mēnešos var tikt precizēti, ja tiks iegūta papildu informācija no uzņēmumiem.
Atbilstoši apsekojuma metodoloģijai dati par uzņēmumu kopējo neto apgrozījumu iekļauj arī darījumus, kas veikti ārpus pamatdarbības nozares. Atsevišķos gadījumos šie darījumi (piem., vairumtirdzniecība) var būtiski ietekmēt apgrozījuma izmaiņas nozarē. Kopējā apgrozījumā atbilstoši uzņēmumu pamatdarbības nozarei iekļauti arī ieņēmumi no e-komercijas.