DIENASKĀRTĪBĀ
>
Par aktuālo valstī un iestādēs (preses relīzes)
TĒMAS
29. jūnijā, 2021
Lasīšanai: 4 minūtes
RUBRIKA: Relīze
TĒMA: Ekonomika

Maijā mazumtirdzniecības apgrozījums pieauga par 3,2 %

Publicēts pirms 2 gadiem. Izvērtē satura aktualitāti! >>

2021. gada maijā, salīdzinot ar 2020. gada maiju, mazumtirdzniecības apgrozījums pieauga par 3,2 %, liecina Centrālās statistikas pārvaldes (CSP) apkopotie kalendāri koriģētie dati salīdzināmajās cenās. Pārtikas preču mazumtirdzniecība pieauga par 1,0 %. Nepārtikas preču mazumtirdzniecības apjoms, neieskaitot autodegvielas mazumtirdzniecību, palielinājās par 4,1 %, autodegvielas – palielinājās par 5,2 %.

Salīdzinot ar 2020. gada maiju, būtiskākais apgrozījuma kāpums bija mājsaimniecības elektroierīču mazumtirdzniecībā (par 24,8 %), informācijas un komunikāciju tehnoloģiju iekārtu mazumtirdzniecībā specializētajos veikalos (par 21,2 %) un kultūras preču un atpūtai paredzēto preču mazumtirdzniecībā (par 17,7 %). Ievērojams apgrozījuma kritums bija apģērbu, apavu un ādas izstrādājumu mazumtirdzniecībā (par 15,9 %) un metālizstrādājumu, instrumentu, būvmateriālu un santehnikas mazumtirdzniecībā (par 2,9 %).

Mazumtirdzniecības uzņēmumu kopējais apgrozījums faktiskajās cenās, neņemot vērā kalendāra dienu ietekmi, pieauga par 8,9 %.

Mazumtirdzniecības apgrozījuma indeksi

(2015=100)

Skatīt OSP datubāzē: TIT021m.

2021. gada maijā, salīdzinot ar aprīli, pēc sezonāli koriģētiem datiem salīdzināmajās cenās mazumtirdzniecības uzņēmumu apgrozījums samazinājās par 3,9 %. Pārtikas preču mazumtirdzniecība samazinājās par 2,1 %. Nepārtikas preču mazumtirdzniecības apjoms, neieskaitot autodegvielas mazumtirdzniecību, samazinājās par 6,4 %, autodegvielas mazumtirdzniecība samazinājās par 1,1 %.

Salīdzinot ar iepriekšējo mēnesi, būtiskākais apgrozījuma pieaugums bija informācijas un komunikāciju tehnoloģiju iekārtu mazumtirdzniecībā specializētajos veikalos (par 2,9 %) un apģērbu, apavu un ādas izstrādājumu mazumtirdzniecībā (par 2,2 %). Vislielākais apgrozījuma kritums bija metālizstrādājumu, instrumentu, būvmateriālu un santehnikas mazumtirdzniecībā (par 12,7 %), mazumtirdzniecībā pa pastu vai interneta veikalos (par 4,0 %) un farmaceitisko un medicīnisko preču mazumtirdzniecībā (par 3,8 %).

2021. gada maijā, salīdzinot ar aprīli, mazumtirdzniecības uzņēmumu kopējais apgrozījums faktiskajās cenās, neņemot vērā sezonalitāti, pieauga par 1,9 %.

Mazumtirdzniecības uzņēmumu apgrozījuma indeksi pēc uzņēmumu pamatdarbības

(salīdzināmajās cenās)

 

2021. g. maijs %,

salīdzinot ar

2021. g. aprīli (sezonāli koriģēts)

2020. g. maiju (kalendāri koriģēts)

Pavisam mazumtirdzniecība

96,1

103,2

mazumtirdzniecība ar pārtikas precēm

97,9

101,0

mazumtirdzniecība ar nepārtikas precēm (neieskaitot autodegvielu), kopā

93,6

104,1

mazumtirdzniecība nespecializētajos veikalos, kur pārsvarā ir nepārtikas preces

100,4

106,3

informācijas un komunikāciju tehnoloģiju iekārtu mazumtirdzniecība specializētajos veikalos

102,9

121,2

mājsaimniecības elektroierīču mazumtirdzniecība

97,1

124,8

metālizstrādājumu, instrumentu, būvmateriālu un santehnikas mazumtirdzniecība

87,3

97,1

kultūras preču un atpūtai paredzēto preču mazumtirdzniecība

96,2

117,7

farmaceitisko un medicīnisko preču mazumtirdzniecība

96,2

109,9

kosmētikas un tualetes piederumu mazumtirdzniecība

97,0

99,8

apģērbu, apavu un ādas izstrādājumu mazumtirdzniecība

102,2

84,1

mazumtirdzniecība stendos un tirgos

99,2

112,7

mazumtirdzniecība pa pastu vai interneta veikalos

96,0

100,0

autodegvielas mazumtirdzniecība

98,9

105,2

Plašāka informācija par sezonāli koriģētiem, kalendāri koriģētiem un nekoriģētiem mazumtirdzniecības apgrozījuma indeksiem pieejama oficiālās statistikas portālā “Tirdzniecības un pakalpojumu statistika”.

Publicētie dati nākamajos mēnešos var tikt precizēti, ja tiks iegūta papildu informācija no uzņēmumiem.

Atbilstoši apsekojuma metodoloģijai dati par uzņēmumu kopējo neto apgrozījumu iekļauj arī darījumus, kas veikti ārpus pamatdarbības nozares. Atsevišķos gadījumos šie darījumi (piem., vairumtirdzniecība) var būtiski ietekmēt apgrozījuma izmaiņas nozarē. Kopējā apgrozījumā atbilstoši uzņēmumu pamatdarbības nozarei iekļauti arī ieņēmumi no e-komercijas.

Labs saturs
Pievienot komentāru
LATVIJAS REPUBLIKAS TIESĪBU AKTI
LATVIJAS REPUBLIKAS OFICIĀLAIS IZDEVUMS
ŽURNĀLS TIESISKAI DOMAI UN PRAKSEI