DIENASKĀRTĪBĀ
>
Par aktuālo valstī un iestādēs (preses relīzes)
TĒMAS
08. aprīlī, 2021
Lasīšanai: 3 minūtes
RUBRIKA: Relīze
TĒMA: Izglītība

Covid-19 krīzes seku mazināšanai izglītībā paplašina ES fondu atbalsta nosacījumus

Attālināto mācību procesa atbalstam skolēniem, kā arī sociālās atstumtības riska grupu jauniešiem ir paplašinātas Eiropas Savienības (ES) fondu programmu atbalsta iespējas. Tas ļaus mazināt COVID-19 izraisītās krīzes sekas un nodrošinās ilgtermiņa risinājumus jauniešu dzīves kvalitātes uzlabošanai un prasmju attīstībai, kā arī nodrošinās iespējas sniegt papildu psihoemocionālo atbalstu skolēniem sekmīgākai zināšanu apguvei attālinātajā mācību procesā un atsākot mācības klātienē. To paredz Izglītības un zinātnes ministrijas sagatavotie ES fondu programmu noteikumu grozījumi, kas šodien, 2021. gada 8. aprīlī, apstiprināti valdībā.

Lai nodrošinātu plašāku atbalstu sociālās atstumtības riska grupas jauniešiem, kas nav iesaistīti ne nodarbinātībā, ne izglītībā, ne mācībās (NEET) un sniegtu atbalstu COVID-19 krīzes seku novēršanai, projekta “PROTI un DARI!” īstenošanai būs pieejams papildu finansējums 900 tūkstošu eiro apmērā. Tas sniedz iespējas papildu atbalsta pasākumiem 350 jauniešiem, kā arī pagarina atbalsta pasākumu termiņu līdz 2022. gada 31.martam.

Projekta ietvaros NEET jaunieši var saņemt atbalsta pasākumus, kas saistīti ar neformālo un ikdienas mācīšanos. Var saņemt psihologa, karjeras konsultanta un citu speciālistu konsultācijas, atbalstu profesionālās kvalifikācijas vai aroda iegūšanai. Tāpat specifiski atbalsta pasākumi nodrošināti jauniešiem ar invaliditāti.

“PROTI un DARI!” projektā ir iesaistījušās 103 pašvaldības, no kurām 82 noslēgušas sadarbības līgumus. Līdz 2021. gada februārim projektā tika iesaistīti 3616 NEET jauniešu, no kuriem lielākā daļa atgriezušies izglītībā, iesaistījušies nodarbinātībā un citās jauniešu aktivitātēs.

Projektā, kas paredz atbalstu priekšlaicīgu mācību pārtraukšanas risku samazināšanai, turpmāk atbalsts būs pieejams arī 1.-4.klašu skolēniem, kas palīdzēs nostiprināt pašvadītas mācīšanās prasmes, spēju labāk izprast mācību vielu un nodrošināt arī psihoemociālo atbalstu gan attālinātajā mācību procesā, gan atsākot mācības klātienē. Skolēniem ir iespēja saņemt individuālas konsultācijas mācību priekšmetos, psihologa, sociālā pedagoga un citu speciālistu, kā arī materiālu atbalstu.

Atbalsta pasākumu termiņš līdz 2023.gada 31.decembrim tiek pagarināts arī projektā, kas paredz izglītojamo individuālo kompetenču attīstību. Atbalsta pagarināšana sniegs iespēju mazināt COVID-19 pandēmijas laikā īstenoto attālināto mācību riskus mācību satura apguvē un individuālo kompetenču attīstībā, vienlaikus nodrošinot atbalsta pasākumus pilnveidotā vispārējās izglītības satura ieviešanai izglītības iestādēs.

Labs saturs
Pievienot komentāru

Covid-19 ierobežojošie pasākumi

6. aprīlī noslēdzās valstī izsludinātā ārkārtējā situācija. Ņemot vērā Covid-19 infekcijas izplatības riskus, pilnvaras turpināt noteikt personu tiesības ierobežojošus pasākumus epidemioloģiskās drošības nolūkos, neizsludinot īpašu tiesisko režīmu, Ministru kabinetam ir deleģējis likumdevējs – Saeima –, pieņemot Covid-19 infekcijas izplatības pārvaldības likumu

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Ministru kabineta noteikumi Nr. 360 "Epidemioloģiskās drošības pasākumi Covid-19 infekcijas izplatības ierobežošanai.

Visi tiesību akti, kas attiecas uz Covid-19, vienkopus Likumi.lv.

Žurnāla "Jurista Vārds" publikāciju izlase brīvpieejā - cīņas ar pandēmiju juridiskie aspekti.

 


LATVIJAS REPUBLIKAS TIESĪBU AKTI
LATVIJAS REPUBLIKAS OFICIĀLAIS IZDEVUMS
ŽURNĀLS TIESISKAI DOMAI UN PRAKSEI
LIETOTĀJU IEVĒRĪBAI
Informējam, ka šajā tīmekļa vietnē tiek izmantotas sīkdatnes. Turpinot lietot LV portālu, jūs piekrītat sīkdatņu izmantošanai. Uzzināt vairāk
SAPRATU