DIENASKĀRTĪBĀ
>
Par aktuālo valstī un iestādēs (preses relīzes)
TĒMAS
27. martā, 2020
Lasīšanai: 3 minūtes
RUBRIKA: Relīze
TĒMA: Ekonomika

LTRK: neatbalstīt investīciju vēja elektrostaciju parka “Pienava” būvniecībā krīzes laikā ir absurdi

Publicēts pirms 4 gadiem. Izvērtē satura aktualitāti! >>

Latvijas Tirdzniecības un rūpniecības kamera (LTRK), pauž neizpratni un uzskata par absurdu Tukuma novada Domes lēmumu neakceptēt vēja elektrostaciju parka “Pienava” būvniecību - valstiski svarīga projekta ar 100 miljonu eiro ieguldījumu  privātā sektorā.

LTRK aicina Tukuma novada domi atjaunot sarunas  ar projekta īstenotājiem un rast risinājumu projekta būvniecībai, tā kopīgiem spēkiem veicinot investīciju pieplūdi Latvijai un stimulējot vietējās uzņēmējdarbības un ekonomikas attīstību.

 “LTRK jau no projekta virzības sākuma ir atbalstījusi tā īstenošanu un uzskata, ka šādu projektu īstenošana Latvijā palielina valsts kopējo energodrošību, samazina atkarību no ārējiem energoresursu nodrošinātājiem un palīdz sasniegt Latvijas izvirzītos klimata mērķus”, saka Jānis Endziņš, LTRK valdes priekšsēdētājs.

LTRK, uzsver, ka šī būtu Latvijā līdz šim lielākā privātā investīcija - gandrīz 100 miljonu eiro apjomā privātā sektorā, no kuras daļa tiktu novirzīta arī Latvijas nodokļu sistēmā, kas šobrīd pastāvošās ārkārtas situācijas laikā, kad daudzi uzņēmumi tiek slēgti, ir īpaši svarīgi un mazinātu ekonomiskās krīzes sekas, bet diemžēl pieņemtais lēmums šobrīd to neļauj darīt.

“COVID-19 globālās pandēmijas izraisītā krīze ir tikai sākuma stadijā , Latvijai būs milzīgs  izaicinājums to pārvarēt, tāpēc šobrīd, kamēr ilgst ārkārtas stāvoklis, svarīgāks ir pretējais vektors –  naudas iepludināšana ekonomikā, lai nesagrautu tās potenciālu atjaunoties. Ir jādomā, kā glābt Latvijas ekonomiku, nevis dzīt prom 100 miljonu investīciju” , uzsver Jānis Endziņš, LTRK valdes priekšsēdētājs.

LTRK ir pārliecināta, uzņēmējdarbības veicināšanai reģionā, lēmumi par valstij tik stratēģisku un nepieciešamu projektu īstenošanu, būtu jāpieņem valstiskā, nevis pašvaldības līmenī.  Šis piemērs vēlreiz apliecina, ka iespējami ātri jāpanāk nodokļu izmaiņas, valstij daļu no uzņēmumu ienākumu nodokļa (UIN) novirzīt pašvaldību budžetā, savukārt iedzīvotāju ienākuma nodokli sadalīt pašvaldībām gan pēc iedzīvotāju dzīves gan darba vietas, kas motivētu pašvaldības jaunu investīciju piesaistei.

Labs saturs
Pievienot komentāru
LATVIJAS REPUBLIKAS TIESĪBU AKTI
LATVIJAS REPUBLIKAS OFICIĀLAIS IZDEVUMS
ŽURNĀLS TIESISKAI DOMAI UN PRAKSEI