DIENASKĀRTĪBĀ
>
Par aktuālo valstī un iestādēs (preses relīzes)
TĒMAS
04. novembrī, 2019
Lasīšanai: 4 minūtes
RUBRIKA: Relīze
TĒMA: Satiksme

Latvijas iedzīvotāju iecienītākā ārvalstu iepirkšanās platforma – Aliexpress

Latvijas iedzīvotāju visbiežāk apmeklētā ārvalstu interneta iepirkšanās platforma ir Aliexpress – to aplūkojuši vismaz 83% Latvijas iedzīvotāju, bet 67% tajā arī iepirkušies. Savukārt katrs otrais ārvalstu interneta veikalu pircējs no Latvijas, kam bijusi izvēles iespēja attiecībā uz iegādātās preces saņemšanas veidu, izvēlējies to saņemt Latvijas Pasta nodaļā. Tā liecina Latvijas Pasta pētījums par Latvijas iedzīvotāju iepirkšanās paradumiem starptautiskajos e-veikalos, ko Latvijas Pasta uzdevumā veica pilna servisa pētījumu kompānija Kantar.*

Saskaņā ar pētījuma rezultātiem 58% Latvijas iedzīvotāju pēdējā pusgada laikā ir iepirkušies ārvalstu interneta veikalos, bet kopumā absolūtajam vairākumam Latvijas iedzīvotāju – 80% – ir iepirkšanās pieredze starptautiskajos e-veikalos. Salīdzinoši biežāk ārvalstu interneta veikalos iepirkušies gados jaunāki Latvijas iedzīvotāji vecuma grupā no 18 līdz 24 gadiem, kā arī speciālisti, darbinieki un iedzīvotāji, kuru ģimenē ir bērni. Ārvalstu e-veikalos privātām vajadzībām vienlīdz bieži iepērkas kā sievietes, tā vīrieši.

Ārvalstu iepirkšanās platforma, kuru Latvijas iedzīvotāji izmanto visbiežāk, ir Aliexpress. Pēdējo divu gadu periodā Aliexpress apmeklējuši 83%, bet iepirkušies – 67% Latvijas iedzīvotāju, 59% iedzīvotāju norādot, ka šajā platformā iepērkas visbiežāk. Pēc Aliexpress visvairāk apmeklētie ārvalstu interneta veikali ir Ebay, Amazon un SportsDirect, taču iepirkšanās tajos pēdējo divu gadu periodā bijusi retāka: attiecīgi tur iepirkušies 26%, 10% un 12% Latvijas iedzīvotāju. Ebay ir otra ārvalstu interneta iepirkšanās platforma, kuru 13% Latvijas iedzīvotāji norādījuši kā savu visbiežākās iepirkšanās vietni.

Pēdējoreiz iepērkoties ārvalstu interneta veikalos, 43% respondentu piedāvāta preces piegādes izvēles iespēja, un 49% respondentu šajā situācijā kā ērtāko saņemšanas vietu izvēlējušies pasta nodaļu, 24% – piegādi ar kurjeru noteiktā adresē un 20% – pakomātā. Kopumā pēdējā pusgada laikā 63% iedzīvotāju ārvalstu e-veikalu pirkumus saņēmuši pasta nodaļā.

Latvijas iedzīvotāji ārvalstu interneta veikalos pamatā pērk apģērbu, kā arī mobilos tālruņus un to aksesuārus – 45% Latvijas iedzīvotāju pēdējo sešu mēnešu laikā iegādājušies preces abās minētajās preču grupās. 31% iegādājušies preces mājokļa labiekārtošanai, 21% – apavus, 17% – sporta preces un skaistumkopšanas produktus.

Latvijas Pasts ir viens no lielākajiem loģistikas uzņēmumiem valstī ar plašāko sūtījumu izsniegšanas tīklu Baltijā, kuru veido vairāk nekā 600 pakalpojumu sniegšanas vietu, 1300 pastnieku un  100 kurjeru serviss, 50 Circle-K degvielas uzpildes staciju un 61 pakomāts.

*Aptauju veica pētījumu kompānija Kantar laika periodā no 2019.gada 10. līdz 12.septembrim, ar interneta starpniecību visā Latvijā aptaujājot 850 Latvijas iedzīvotāju vecumā no 18 līdz 65 gadiem.

Kantar pētījums interneta vidē ir reprezentatīvs Latvijas iedzīvotāju kopumam vecumā no 18 līdz 65 gadiem. Izlases kopa ir veidota, balstoties uz gadījuma izlasi, un tās organizēšanā Kantar strikti ievēro ESOMAR rekomendācijas aptauju internetā izlašu veidošanā un veikšanā.

Labs saturs
Pievienot komentāru
LATVIJAS REPUBLIKAS TIESĪBU AKTI
LATVIJAS REPUBLIKAS OFICIĀLAIS IZDEVUMS
ŽURNĀLS TIESISKAI DOMAI UN PRAKSEI
LIETOTĀJU IEVĒRĪBAI
Informējam, ka šajā tīmekļa vietnē tiek izmantotas sīkdatnes. Turpinot lietot LV portālu, jūs piekrītat sīkdatņu izmantošanai. Uzzināt vairāk
PIEKRĪTU