DIENASKĀRTĪBĀ
>
Par aktuālo valstī un iestādēs (preses relīzes)
TĒMAS
15. oktobrī, 2019
Lasīšanai: 4 minūtes
RUBRIKA: Relīze
TĒMA: Vide

LVM Meža ekspedīcijās piedalās teju 7 tūkstoši skolēnu

FOTO: LVM

Septembris AS “Latvijas valsts meži” (LVM) apsaimniekotajā teritorijā bijis spraigu notikumu pilns, jo tas ir laiks, kad sesto klašu skolēni dodas Meža ekspedīcijā – vienā no populārākajām LVM piedāvātajām mācību programmām. Visos astoņos LVM reģionos, vienpadsmit norises vietās piedalījās teju 7 tūkstoši dalībnieku, lai kopīga piedzīvojuma veidā apgūtu dažādus mācību priekšmetus, kā piemēram, dabaszinības un matemātiku.

“Agrākās Meža dienas, kur skolēnus aicinājām stādīt mežu un izzināt meža apsaimniekošanas pamatprincipus, nu pārtapušas par mācību nodarbībām, kas mērķtiecīgi palīdz bērniem labāk izprast mācību vielu, jo Meža ekspedīcijās ir iekļauti uzdevumi, kas saistīti gan ar dabas zinībām, gan matemātiku un citiem priekšmetiem. Katrā Meža ekspedīcijas pieturā ir veicams noteikts praktisks uzdevums,” skaidro LVM izglītības projektu vadītāja Līga Abizāre.

Visvairāk skolēnu piedalījās LVM Meža ekspedīcijās Zemgales un Vidusdaugavas reģionos, pulcējot vairāk nekā 850 skolēnus. Arī pārējos LVM reģionos mācīties mežā ieradās simtiem skolēnu.

“Atbilstoši dabaszinību standartam skolēni meža ekspedīcijā saprata, kā dabaszinībās iegūtās zināšanas ir izmantojamas ikdienas dzīvē, apzināja savu un citu cilvēku ietekmi uz meža ekosistēmu, veica praktiskus un radošus uzdevumus. Domāju, ka bērniem izveidojās izpratne par mežu saglabāšanu nākamajām paaudzēm,” teic Pāles pamatskolas skolotāja.

“Bērniem patīk koka tilta būvēšana, neizmantojot naglas. Arī citi uzdevumi tiek veikti ar prieku un entuziasmu. Skolēni iepazīst meža zinātni, uzzina, kas ir selekcija, kā izvēlēties sēklas kokus. Kopā ar ekspertiem skaitām kokus un mācāmies, kā aprēķināt koku skaitu hektārā un kā noteikt, vai mežs ir veiksmīgi atjaunots. Kopjam jaunaudzes un retinām mežu, jo arī mežā, līdzīgi kā dārzā, ir jāizvēlas stiprākais koks, kas turpinās augt. Mērām koku augstumu un nosakām koku vecumu, izmantojot matemātiku. Mācāmies, kā aizsargāt mežu no dažādiem kaitēkļiem un nodrošināt dabas daudzveidību mežā. Nodarbības noslēgumā kurinām ugunskuru un baudām atpūtu dabā. Savukārt, Meža ekspedīcijām noslēdzoties, kopā ar kolēģiem analizējam, ko varam uzlabot un pilnveidot nākamajam gadam,” stāsta LVM izglītības projektu vadītāja Līga Abizāre.

“Tagad zinām, ka meža nozarē strādājošajiem nepieciešamas gan botānikas, gan zooloģijas, gan fizikas, ķīmijas un matemātikas zināšanas, kā arī teicama fiziskā forma! Lai LVM Vijciema čiekurkaltē apgrozītu lielos čiekuru cilindrus, ar viena sestklasnieka spēku gandrīz bija par maz. Arī koku augstuma noteikšanā laba fiziskā forma lieti noder. Ja cilvēks ir gana lokans, viņš koka augstumu var noteikt pēc indiāņu metodes – skatoties uz koka galotni starp kājām. Pārējiem, mazāk lokanajiem, jāliek lietā kociņi, gluži kā Buratino deguni, pēdas un kalkulatori. Šķiet, visiem bija pārsteigums, ka no koka gatavotas ne tikai mēbeles, granulas un papīrs, bet arī zāles un saldinātājs,” ar iespaidiem par Meža ekspedīcijā piedzīvoto dalās Valmieras Viestura vidusskolas 6. klases audzinātāja.

Ekspedīciju laikā bērni pieredzējušu LVM mežsaimnieku vadībā apgūst meža zinības aptuveni divu kilometru garā izglītojošā pārgājienā dabā ar 10 meža izziņas pieturām. Ekspedīcijas notiek lielāko pilsētu tuvumā astoņos LVM reģionos, tām pieteikties var jau pavasarī. Visu mācību gadu 6. klasēm ir iespēja doties arī uz trīs pastāvīgajiem ekspedīciju poligoniem, kuros iespējams iziet ekspedīcijas porgrammas maršrutu, iepriekš individuāli saskaņojot ekspedīcijas laiku šo objektu informācijas centros LVM dabas parkā Tērvetē, LVM Kalsnavas arborētumā un LVM Vijciema čiekurkaltē.

Labs saturs
Pievienot komentāru
LATVIJAS REPUBLIKAS TIESĪBU AKTI
LATVIJAS REPUBLIKAS OFICIĀLAIS IZDEVUMS
ŽURNĀLS TIESISKAI DOMAI UN PRAKSEI
LIETOTĀJU IEVĒRĪBAI
Informējam, ka šajā tīmekļa vietnē tiek izmantotas sīkdatnes. Turpinot lietot LV portālu, jūs piekrītat sīkdatņu izmantošanai. Uzzināt vairāk
PIEKRĪTU