“Nav pieņemami, ka Rīgas pilsētas pašvaldība, tātad Rīgas iedzīvotāji, tiek sodīti par to, ka pašvaldības uzņēmums atbilstoši savam investīciju plānam 2020. gadā saņems jaunus autobusus, trolejbusus un zemās grīdas tramvajus, par kuru iegādi līgums tika noslēgts vairākus gadus iepriekš. Šobrīd valsts slēdz līgumu par elektrovilcienu iepirkumu, kas tieši tāpat nākošajos gados samazinās fiskālās telpas lielumu. Jājautā, vai arī šajā gadījumā tiks samazināts Satiksmes ministrijas budžets tāpat kā ir iecerēts samazināt Rīgas budžetu,” norāda Latvijas Pašvaldību savienības (LPS) priekšsēdis Gints Kaminskis.
LPS ieskatā Rīgas pilsētas pašvaldībai nevar uzlikt sodu par to, ka valsts līmenī nav izveidota valsts un pašvaldību kapitālsabiedrību investīciju koordinēšanas kārtība laika grafikā, kas novērstu neplānotu negatīvu ietekmi uz vispārējās valdības budžeta bilanci.
LPS norāda, ka atbilstoši likumam “Par pašvaldībām” jautājumi, kas skar atsevišķas pašvaldības intereses, ir jāsaskaņo ar konkrēto pašvaldību pirms jautājuma izskatīšanas Ministru kabinetā. Šādos jautājumos attiecīgo pašvaldību pārstāv tās domes priekšsēdētājs vai viņa pilnvarota persona. Pēc LPS rīcībā esošās informācijas Ministru kabineta protokollēmuma projekts, kas paredz Rīgas pilsētas pašvaldībai iedzīvotāju ienākuma nodokļa samazinājumu par 38 miljoniem euro, nav ticis skaņots ar Rīgas domes priekšsēdētāju vai viņa pilnvarotu personu.
Atbilstoši “Rīgas satiksmes” informācijai, īstenojot sabiedriskā transportlīdzekļu parka atjaunošanas investīcijas plānus par aizņemtajiem un pašu līdzekļiem, 2020. gadā “Rīgas satiksme” plāno saņemt 44 autobusus (papildus vēl 44 autobusus plānots saņemt 2021. gadā), 25 trolejbusus un 13 zemās grīdas tramvajus. Tāpat 2020. gadā “Rīgas satiksme” plāno veikt kapitālieguldījumus sabiedriskā transporta līdzekļu parkos un atbilstoši zemās grīdas tramvaju 2.posma apstiprinātajam ieviešanas plānam arī tramvaju depo, veicot vairāku ēku un būvju rekonstrukcijas darbus.