DIENASKĀRTĪBĀ
>
Par aktuālo valstī un iestādēs (preses relīzes)
TĒMAS
29. martā, 2018
Lasīšanai: 3 minūtes
RUBRIKA: Relīze
TĒMA: Ekonomika

Februārī mazumtirdzniecības apgrozījums pieauga par 3,7 %

Publicēts pirms 6 gadiem. Izvērtē satura aktualitāti! >>
2018. gada februārī, salīdzinot ar 2017. gada februāri, mazumtirdzniecības kopējais apgrozījums pēc kalendāri izlīdzinātiem datiem salīdzināmajās cenās pieauga par 3,7 %, liecina Centrālās statistikas pārvaldes (CSP) dati.Pārtikas preču mazumtirdzniecības apjoms palielinājās par 4,6 %, nepārtikas preču mazumtirdzniecība, neieskaitot autodegvielas mazumtirdzniecību, pieauga par 0,8%, bet autodegvielas mazumtirdzniecība – par 9,3 %.

Salīdzinot ar iepriekšējā gada februāri, lielākais apgrozījuma kāpums nepārtikas preču grupā bija informācijas un komunikāciju tehnoloģiju iekārtu (par 8,5 %), metālizstrādājumu, instrumentu, būvmateriālu un santehnikas (par 16,6 %), kā arī kosmētikas un tualetes piederumu mazumtirdzniecībā (par 4,4 %). Savukārt apgrozījuma kritums bija mazumtirdzniecībā stendos un tirgos (par 16,4 %), kā arī mazumtirdzniecībā pa pastu vai interneta veikalos (par 23,8 %).

Mazumtirdzniecības uzņēmumu kopējais apgrozījums faktiskajās cenās, neņemot vērā kalendāra dienu ietekmi, pieauga par 5,1 %.

Mazumtirdzniecības apgrozījuma indeksi
(procentos pret 2015. gada vidējo mēneša apgrozījumu, salīdzināmajās cenās)

 

2018. gada februārī, salīdzinot ar janvāri, pēc sezonāli izlīdzinātiem datiem salīdzināmajās cenās mazumtirdzniecības uzņēmumu kopējais apgrozījums samazinājās par 2,3 %. Pārtikas preču mazumtirdzniecība saruka par 1,2 %, nepārtikas preču pārdošanas apjoms, neieskaitot autodegvielas mazumtirdzniecību, samazinājās par 5,4 %, bet autodegvielas mazumtirdzniecībapieauga par 3,5 %.

Apgrozījums samazinājies praktiski visās mazumtirdzniecības nozarēs, taču vislielākais kritums bija apģērbu, apavu un ādas izstrādājumu (par 13,1 %), informācijas un komunikāciju tehnoloģiju iekārtu (par 8,3 %), kultūras preču un atpūtai paredzēto preču mazumtirdzniecībā (par 5,6 %), kā arī mazumtirdzniecībā pa pastu vai interneta veikalos (par 8,0 %).

2018. gada februārī salīdzinājumā ar janvāri mazumtirdzniecības uzņēmumu kopējais apgrozījums faktiskajās cenās, neņemot vērā sezonalitāti, samazinājās par 8,3 %. Gadu iepriekš – 2017. gada februārī, salīdzinot ar janvāri, – apgrozījums saruka par 6,0 %.

Mazumtirdzniecības uzņēmumu apgrozījuma indeksi pēc uzņēmumu pamatdarbības
(salīdzināmajās cenās)

  2018. g. februāris %, salīdzinot ar
2018. g. janvāri (sezonāli izlīdzināts) 2017. g. februāri (kalendāri izlīdzināts)
Pavisam mazumtirdzniecība

97,7

103,7

mazumtirdzniecība ar pārtikas precēm, kopā

98,8

104,6

mazumtirdzniecība ar nepārtikas precēm, kopā

97,1

103,1

mazumtirdzniecība nespecializētajos veikalos, kur pārsvarā ir nepārtika

95,7

91,6

informācijas un komunikāciju tehnoloģiju iekārtu mazumtirdzniecība specializētajos veikalos

91,7

108,5

metālizstrādājumu, instrumentu, būvmateriālu un santehnikas mazumtirdzniecība

100,0

116,6

kultūras preču un atpūtai paredzēto preču mazumtirdzniecība

94,4

93,2

apģērbu, apavu un ādas izstrādājumu mazumtirdzniecība

86,9

99,1

kosmētikas un tualetes piederumu mazumtirdzniecība

95,1

104,4

mazumtirdzniecība stendos un tirgos

96,1

83,6

mazumtirdzniecība pa pastu vai interneta veikalos

92,0

76,2

autodegvielas mazumtirdzniecība

103,5

109,3

 

Plašāka informācija par sezonāli izlīdzinātiem, kalendāri izlīdzinātiem un neizlīdzinātiem mazumtirdzniecības apgrozījuma indeksiem pieejama CSP datubāzē sadaļā "Tirdzniecība un pakalpojumi".

Labs saturs
Pievienot komentāru
LATVIJAS REPUBLIKAS TIESĪBU AKTI
LATVIJAS REPUBLIKAS OFICIĀLAIS IZDEVUMS
ŽURNĀLS TIESISKAI DOMAI UN PRAKSEI