Salīdzinot ar iepriekšējā gada februāri, lielākais apgrozījuma kāpums nepārtikas preču grupā bija informācijas un komunikāciju tehnoloģiju iekārtu (par 8,5 %), metālizstrādājumu, instrumentu, būvmateriālu un santehnikas (par 16,6 %), kā arī kosmētikas un tualetes piederumu mazumtirdzniecībā (par 4,4 %). Savukārt apgrozījuma kritums bija mazumtirdzniecībā stendos un tirgos (par 16,4 %), kā arī mazumtirdzniecībā pa pastu vai interneta veikalos (par 23,8 %).
Mazumtirdzniecības uzņēmumu kopējais apgrozījums faktiskajās cenās, neņemot vērā kalendāra dienu ietekmi, pieauga par 5,1 %.
Mazumtirdzniecības apgrozījuma indeksi
(procentos pret 2015. gada vidējo mēneša apgrozījumu, salīdzināmajās cenās)
2018. gada februārī, salīdzinot ar janvāri, pēc sezonāli izlīdzinātiem datiem salīdzināmajās cenās mazumtirdzniecības uzņēmumu kopējais apgrozījums samazinājās par 2,3 %. Pārtikas preču mazumtirdzniecība saruka par 1,2 %, nepārtikas preču pārdošanas apjoms, neieskaitot autodegvielas mazumtirdzniecību, samazinājās par 5,4 %, bet autodegvielas mazumtirdzniecībapieauga par 3,5 %.
Apgrozījums samazinājies praktiski visās mazumtirdzniecības nozarēs, taču vislielākais kritums bija apģērbu, apavu un ādas izstrādājumu (par 13,1 %), informācijas un komunikāciju tehnoloģiju iekārtu (par 8,3 %), kultūras preču un atpūtai paredzēto preču mazumtirdzniecībā (par 5,6 %), kā arī mazumtirdzniecībā pa pastu vai interneta veikalos (par 8,0 %).
2018. gada februārī salīdzinājumā ar janvāri mazumtirdzniecības uzņēmumu kopējais apgrozījums faktiskajās cenās, neņemot vērā sezonalitāti, samazinājās par 8,3 %. Gadu iepriekš – 2017. gada februārī, salīdzinot ar janvāri, – apgrozījums saruka par 6,0 %.
Mazumtirdzniecības uzņēmumu apgrozījuma indeksi pēc
uzņēmumu pamatdarbības
(salīdzināmajās cenās)
2018. g. februāris %, salīdzinot ar | ||
2018. g. janvāri (sezonāli izlīdzināts) | 2017. g. februāri (kalendāri izlīdzināts) | |
Pavisam mazumtirdzniecība |
97,7 |
103,7 |
mazumtirdzniecība ar pārtikas precēm, kopā |
98,8 |
104,6 |
mazumtirdzniecība ar nepārtikas precēm, kopā |
97,1 |
103,1 |
mazumtirdzniecība nespecializētajos veikalos, kur pārsvarā ir nepārtika |
95,7 |
91,6 |
informācijas un komunikāciju tehnoloģiju iekārtu mazumtirdzniecība specializētajos veikalos |
91,7 |
108,5 |
metālizstrādājumu, instrumentu, būvmateriālu un santehnikas mazumtirdzniecība |
100,0 |
116,6 |
kultūras preču un atpūtai paredzēto preču mazumtirdzniecība |
94,4 |
93,2 |
apģērbu, apavu un ādas izstrādājumu mazumtirdzniecība |
86,9 |
99,1 |
kosmētikas un tualetes piederumu mazumtirdzniecība |
95,1 |
104,4 |
mazumtirdzniecība stendos un tirgos |
96,1 |
83,6 |
mazumtirdzniecība pa pastu vai interneta veikalos |
92,0 |
76,2 |
autodegvielas mazumtirdzniecība |
103,5 |
109,3 |
Plašāka informācija par sezonāli izlīdzinātiem, kalendāri izlīdzinātiem un neizlīdzinātiem mazumtirdzniecības apgrozījuma indeksiem pieejama CSP datubāzē sadaļā "Tirdzniecība un pakalpojumi".