DIENASKĀRTĪBĀ
>
Par aktuālo valstī un iestādēs (preses relīzes)
TĒMAS
15. decembrī, 2016
Lasīšanai: 3 minūtes
RUBRIKA: Relīze
TĒMA: Politika

Atskats uz Rīgas 2016. gada Ķīnas un Centrālās un Austrumeiropas valstu forumu

Publicēts pirms 8 gadiem. Izvērtē satura aktualitāti! >>
2016. gada otrā puse Latvijas ārpolitikā aizritēja Ķīnas zīmē - novembrī Rīgā notika vairāki, Ķīnas un Centrālās un Austrumeiropas valstu sadarbības formāta “16+1” pasākumi, tostarp valstu valdību vadītāju tikšanās 5. novembrī un Ķīnas premjera vizīte Latvijā. “16+1” formāts ir Ķīnas iniciatīva, kuras mērķis ir aktivizēt tās sadarbību ar 11 Eiropas Savienības dalībvalstīm un piecām Balkānu valstīm investīciju, transporta, finanšu, zinātnes, izglītības, kultūras un citās jomās.

Latvijas Ārpolitikas institūts sadarbībā ar Ķīnas un Eiropas ekspertiem, atskatoties uz 4. novembra "16+1" domnīcu forumu, ir sagatavojis publikāciju par sadarbības formāta veiksmēm un izaicinājumiem –

"Atskats uz Rīgas 2016. gada Ķīnas un Centrālās un Austrumeiropas valstu forumu"

Priekšvārdā Latvijas Ārlietu ministrs Edgars Rinkēvičs norāda uz Latvijas un Ķīnas labajiem sadarbības rādītājiem, kā arī "16+1" Rīgas samita rezultātiem. Samitā pieņemtās Rīgas vadlīnijas kalpos kā ceļvedis 2017. gadā ar "16+1" formātu saistītajiem pasākumiem, bet Rīgas deklarācija iezīmē intensīvāku sadarbību ostu attīstībā, transporta koridoru un infrastruktūras savienojumos starp Centrālās un Austrumeiropas valstīm un Ķīnu.

"Atskats uz Rīgas 2016. gada Ķīnas un Centrālās un Austrumeiropas valstu forumu" ietver dažādu autoru viedokļus par sadarbības ar Ķīnu perspektīvām, kā arī par Ķīnas kravu tranzīta iespējām un ierobežojumiem.

Runājot par Eiropas Savienības lomu sadarbības formāta "16+1" attīstībā, tiek apskatīti ES institūciju aizspriedumi par šo sadarbības formātu, par pārpratumiem Eiropā saistībā ar "jauno Zīda ceļu", par Ķīnas piedāvāto industriālo investīciju piemērotību Eiropai. Tāpat tiek apskatītas atšķirīgās izpratnes par infrastruktūras plānošanu un attīstību Ķīnā un Eiropā.

Kā arī visbeidzot, tiek skaidrots, kāpēc ieinteresētība visnotaļ dinamiskajā sadarbības veidošanā starp Centrālās un Austrumeiropas valstīm un Ķīnu ir visai daudznozīmīga. Kāpēc ne visas Centrālās un Austrumeiropas valstis ir ieinteresētas šajā sadarbībā?

Sintija Broka
Latvijas Ārpolitikas institūts

Labs saturs
Pievienot komentāru
LATVIJAS REPUBLIKAS TIESĪBU AKTI
LATVIJAS REPUBLIKAS OFICIĀLAIS IZDEVUMS
ŽURNĀLS TIESISKAI DOMAI UN PRAKSEI