Valsts kancelejas direktora vietniece valsts pārvaldes un cilvēkresursu attīstības jautājumos Eva Upīte uzsver: "Esam pārliecināti, ka mazāks administratīvais slogs, vienkāršāks regulējums, uz klientu orientēta attieksme un gudra birokrātija ir tāda valsts pārvalde, kāda mums vajadzīga. Tāpēc Valsts kanceleja aicina personāla atlases efektivizēšanas labo praksi ieviest ministrijās un padotības iestādēs, tādējādi darbā valsts pārvaldē piesaistot labākos ekspertus."
Turpmāk, izsludinot amata konkursu, valsts pārvaldes iestādes tiek aicinātas sludinājumā norādīt konkrētā amata veicēja mēnešalgu, kas noteikta atbilstoši amatu klasifikācijas un iestādē noteiktās darba samaksas sistēmai. Tādējādi tiks sniegta informācija par vienu no būtiskākajiem darba nosacījumiem, neradot potenciālajiem pretendentiem nepamatotas cerības par atlīdzības apmēru, lai nepieteiktos pretendenti bez atbilstošas motivācijas.
Ne visi potenciālie amata pretendenti dzīvo konkrētajā novadā vai pat valstī. Tāpēc Valsts kanceleja aicina atlases procesā izmantot mūsdienu saziņas iespējas, nodrošinot zināšanu pārbaudi un pārrunas arī attālināti. Līdz šim jau vērojama prakse, kad atsevišķas iestādes darba intervijās ar amata pretendentiem izmanto programmu Skype un piedāvā zināšanu pārbaudi veikt attālināti, iesūtot sagatavotos uzdevumus elektroniski.
Valsts iestādes tiek aicinātas izvērtēt pretendentam un jaunajam darbiniekam pieprasītās informācijas apjomu. Dažkārt potenciālajam darbiniekam tiek radīts papildu administratīvais slogs, lūdzot vēlreiz aizpildīt anketas un veidlapas, kurās tiek dublēta dzīvesgaitas aprakstā (CV) un tam pievienotajos dokumentos iekļautā informācija.
Uzziņai:
Valsts kancelejas iniciatīva "Mazinām slogu kopā!" veiksmīgi darbojas vairākus gadus. Iniciatīvā tiek saņemti vērtīgi iedzīvotāju priekšlikumi sloga mazināšanai, tie tiek izvērtēti un atbilstoši situācijai īstenoti. 2015.gadā šajā iniciatīvā saņemti vairāk nekā 140 priekšlikumi.
Sabīne Spurķe
Komunikācijas departamenta konsultante