NORISES
>
Notikumi, problēmas, aktuālas tēmas
TĒMAS
30. maijā, 2009
Lasīšanai: 8 minūtes
RUBRIKA: Ziņa
3
1
3
1

"Iespējamā misija". Jauni skolotāji ienāk Latvijas skolās

Publicēts pirms 15 gadiem. Izvērtē satura aktualitāti! >>

„Iespējamās misijas” Otrā iesaukuma dalībnieki un (no labās) programmas direktore Zane Oliņa, IZM pārstāve Inita Juhņēviča, valdes priekšsēdētāja Ingrīda Blūma, „Lattelecom” vadītājs Juris Gulbis un „Swedbank” pārstāve Andželika Berga.

Sešpadsmit jauni skolotāji ar „Lattelecom”, „Swedbank” un Ideju partneru fonda atbalstu 2009./2010. gada 1. septembrī uzsāks darbu Latvijas skolās. Viņi pasniegs matemātiku, fiziku, ķīmiju, bioloģiju, ģeogrāfiju, dabaszinības, ekonomiku, sociālās zinības, vizuālo mākslu un angļu valodu, būs draugi un padomdevēji vairākiem tūkstošiem skolasbērnu. Kā portāls „LV.LV” novēroja, pašlaik skolotāji ir iniciatīvas pārpilni, aizrautīgi un tic savai izvēlētajai misijai.

Nacionāla mēroga izglītības programma skolām

Iespēju saņemt finansiālu un profesionālu atbalstu Latvijas augstskolu pēdējā kursa studentiem un jaunajiem speciālistiem piedāvā „Iespējamā misija” – nacionāla korporatīvās sociālās atbildības iniciatīva Latvijas izglītībā, kuru dibinājuši un atbalsta Latvijas uzņēmēji.

Programmas mērķis ir sekmēt izglītības kā vērtības nostiprināšanos Latvijā, palīdzot talantīgiem augstskolu absolventiem kļūt par iedvesmojošiem skolotājiem un nākotnes līderiem. Programmas atbalstītāji tajā iegulda ne tikai finanšu līdzekļus, bet arī aktīvi iesaistās šī mērķa īstenošanā, sniedzot jaunajiem skolotājiem savas zināšanas un profesionālos padomus.

„Iespējamo misiju” atbalsta arī deviņi stratēģiskie partneri: web aģentūra „Cube Media”, laikraksts „Diena”, aģentūra „Domino”, vadības konsultāciju uzņēmums „Fontes”, fotoziņu aģentūra „f64”, sabiedrisko attiecību aģentūra „Hill and Knowlton Latvia”, LR Izglītības un zinātnes ministrija, Latvijas Universitāte un advokātu birojs „Kļaviņš&Slaidiņš LAWIN”. Savu atbalstu sniedz arī „Aldaris”, „GlaxoSmithKline”, „Liepa”, „Skopiņa/BORENIUS”, „SAF Tehnika”, „Vestabalt”, „MIG Holdings”, „Nordic Partners” un personīgi Ingrīda Blūma, Juris Gulbis un Valdis Siksnis.

„Ekonomiskie brīnumi nerodas tāpat vien, mums pašiem tie jārada. Izglītība ir pamatu pamats brīnumu radīšanai ekonomikā. Mūsu programma ir tieši par to – kā mainīt izglītības sistēmu atbilstoši 21. gadsimta vajadzībām,” uzsver šīs misijas patronese Ingrīda Blūma.

Ietekmēs vairāku tūkstošu bērnu dzīvi

Jau otro gadu „Iespējamā misija” aicina programmā iesaistīties sabiedriski aktīvus absolventus no visām Latvijas augstskolām, kuriem ir labas akadēmiskās zināšanas, spožas idejas, līdera dotības un labvēlīga attieksme pret dzīvi. Šogad vēlmi kļūt par „Iespējamās misijas” dalībniekiem izteica 191 kandidāts, kas ir gandrīz trīs reizes vairāk nekā pagājušajā gadā. Tika izvēlēti 16 dalībnieki: Bruno Bahs, Daiga Blāķe, Sandra Bukovska, Kirils Gorovojs, Igors Grigorjevs, Mārtiņš Gulbis, Mārtiņš Kālis, Valērija Kiškurno, Kārlis Kravis, Jumis Ločmelis, Gatis Narvaišs, Pāvels Nazarovs, Ilona Ozoliņa, Ieva Ušča, Katrīna Vītola un Aleksandrs Vorobjovs.

""Iespējamā misija” programmā aicina iesaistīties sabiedriski aktīvus absolventus no visām Latvijas augstskolām, kuriem ir labas akadēmiskās zināšanas, spožas idejas, līdera dotības un labvēlīga attieksme pret dzīvi."

 Dalībnieku vidējais vecums ir 23 gadi, viņi pārstāv astoņas dažādas augstskolas, tai skaitā divas augstskolas ārzemēs. Deviņi no dalībniekiem šogad iegūs bakalaura grādu, trīs jau to ieguvuši, trīs – maģistra grādu, viens pašlaik mācās maģistrantūrā, bet viņus visus vieno kopīga ideja veikt sabiedriski nozīmīgu darbu, ar progresīvākām, uz informācijas tehnoloģijām balstītām mācību metodēm mācīt un audzināt jauno paaudzi – nākamos jaunos līderus, kuri spējīgi pieņemt valstiski nozīmīgus lēmumus, rīkoties saskaņā ar izvirzīto mērķi un sasniegt rezultātu.

Savu dalību programmā jaunie skolotāji sāks jau vasarā, piedaloties piecu nedēļu ilgā Vasaras akadēmijā, kur intensīvās mācībās pieredzējušu pasniedzēju vadībā notiks gatavošanās skolotāja darbam. Mācības paralēli skolotāja darbam divu gadu garumā turpināsies arī katru otro nedēļas nogali.

Ar degsmi un pārliecību par savu varēšanu

LV.LV pārliecinājās, ka jauno skolotāju skatījums par pedagoga sūtību vieš cerības, ka skolās strādās cilvēki, kas mīl bērnus un savu mācību priekšmetu, kas zina, ko grib iemācīt un ieaudzināt saviem skolēniem.

LV.LV: Kāpēc izvēlējāties skolotāja misiju?

Bruno Bahs: „Vienmēr izmantoju dzīves piedāvātos ceļus – kā saka, pavediens upē, un labprāt devu šim piedzīvojumam savu lielo piekrišanu. Iespējams, Olaines vidusskolā mācīšu vizuālo mākslu. To arī visu laiku mācos, tā ir mana dzīve. Varu teikt – man ir paveicies, un ļoti patīkami, ka tā.”

Kārlis Kravis: „Pieteicos tāpēc, ka esmu mazu brītiņu strādājis par skolotāju, bet jutu, ka pietrūkst pedagoģisko zināšanu. Ir izvēle: augstskolā maģistrantūrā mācīties pedagoģiju vai izmantot „Iespējamās misijas” piedāvātās iespējas – ne tik intensīvā laika posmā, bet arī pilnvērtīgi. Skolā mācīšu ģeogrāfiju, dabaszinības un, iespējams, arī fiziku. Izpratni par pasauli. Interesi par dzīvi. Par to, ka dzīve nav tikai tusiņš parkā, bet arī kaut kas cits.”

"Vēlētos, lai skolēni būtu lielāki Latvijas patrioti."

Juris Zakrevskis

Daiga Blāķe: „Darbu Rīgas 74. vidusskolā uztveru kā lielu izaicinājumu. Mācīšu krievu tautības bērniem ģeogrāfiju, un pati arī varēšu mācīties no viņiem. Esmu jau piedalījusies mācību stundās, un izskatās, ka viss būs kārtībā. Centīšos skolēnus motivēt, lai viņi būtu aizrautīgi, lai skolotāju uztvertu ne tikai kā draugu, bet arī cienītu.”

LV.LV: Kādas ir tās vērtības, ko gribētu ieaudzināt saviem skolēniem?

Bruno: „Protams, ticību sev. Otrs – pieņemt novitātes izglītības procesā, trešais – palīdzēt viens otram, jo mūsdienās vienam ir grūti izcīnīt cīņu.”

Kārlis: „Noteikti – patriotismu. Vēl arī to, kā skolēniem, manuprāt, bieži pietrūkst – pieklājību, labas uzvedības etiķeti.”

Daiga: „Visvairāk – motivāciju un vēlēšanos mācīties. Vēlēšanos tiekties pēc sasniegumiem, lai vēlāk pašiem par to būtu gandarījums.”

Pirmais skolotāja gads bijis veiksmīgs

Viens no „Iespējamās misijas” Pirmā iesaukuma dalībniekiem Juris Zakrevskis par savu pirmo darba gadu Olaines 1. vidusskolā, kur viņš skolēniem mācījis ķīmiju, stāsta, ka laiks aizskrējis vēja spārniem: esot gandarījums, nedaudz nogurums, prieks par labajām attiecībām ar skolēniem. Mūsdienu jaunieši, viņa vērtējumā, ir patstāvīgi, radoši, labi pārvalda modernās tehnoloģijas. Jautāts, kā viņiem pietrūkst un ko varētu vairāk vēlēties, Juris atbild: „Informatīvajā vidē sāk pazust praktiskas, ikdienišķas lietas – darīt kaut ko ar rokām un sajust, teiksim, ka vienā litrā ir tūkstoš mililitri, nevis simts, ka kilometrā ir tūkstoš metri utt. Skolēniem pietrūkst pieredzes praktiskās lietās.”

Vērtības, ko viņš gribētu ieaudzināt saviem skolēniem, – atbildība, mērķtiecība un patriotisms. „Ticība sev un savai valstij, kas šobrīd, krīzes laikā, sāk šķobīties,” saka skolotājs Juris. „Lai viņi, būdami jauni, būtu lielāki Latvijas patrioti.”

Uzziņa

„Iespējamā misija” katru gadu plāno izraudzīties un sagatavot 15–20 jaunus skolotājus. Pieteikties „Iespējamajai misijai” iespējams līdz 31. martam, aizpildot pieteikuma anketu programmas mājaslapā www.iespejamamisija.lv.

Labs saturs
1
Pievienot komentāru
LATVIJAS REPUBLIKAS TIESĪBU AKTI
LATVIJAS REPUBLIKAS OFICIĀLAIS IZDEVUMS
ŽURNĀLS TIESISKAI DOMAI UN PRAKSEI