Labdien! Man ir noslēgts līgums ar pašvaldības komunālo uzņēmumu par ūdeni un kanalizāciju. Līgumā ir noteikti nokavējuma procenti - 0,5% par katru dienu. Sakiet, vai uzņēmums drīkst noteikt tik augstus procentus? Vai nepastāv ierobežojums?
Pirms līguma parakstīšanas ar pakalpojumu sniedzēju varējāt mēģināt līguma nosacījumus apspriest un līgumsoda procentus apstrīdēt. Ja līgumu esat parakstījis, tad tā nosacījumi ir spēkā. Internetā, piemēram, ir publicēts „Rīgas ūdens” līguma paraugs, kurā ir punkts: „Par Līgumā minētā rēķinu samaksas termiņa neievērošanu Klients maksā Pakalpojumu sniedzējam līgumsodu 0,1% (nulle komats viens procents) apmērā no nokavētā maksājuma summas par katru nokavēto dienu.”
Līgumsodi tiek piemēroti dažādos apmēros, piemēram, mājokļu apsaimniekošanā tie svārstās apmēram no 02% līdz 0,5 procentiem. Konkrēta ierobežojuma līgumsoda apmēram nav, vienīgi Civillikuma 1716.panta trešajā daļā noteikts, ka „līgumsods par saistību nepienācīgu izpildi vai neizpildīšanu īstā laikā (termiņā) var tikt noteikts pieaugošs, taču kopumā ne vairāk par 10 procentiem no pamatparāda vai galvenās saistības apmēra”.
Ja Jūs neapmierina līgumsoda apmērs, varat sazināties ar pakalpojuma sniedzēju un uzzināt, uz kāda pamata noteikts līgumsoda apmērs (visticamāk, ar valdes lēmumu).
Latvijas Nekustamā īpašuma pārvaldnieku asociācijas vadītājs Vitolds Peipiņš iesaka gadījumā, ja līgumsoda apmērs neapmierina, līgumu ar pakalpojuma piegādātāju parakstīt, bet pievienot pretenziju vēstuli, kurā norādīts, ka šādam līguma punktam nepiekrītat, un tad tālāk risināt ar uzņēmumu jautājumu par līgumsoda lielumu.
Kā liecina informācija „Rīgas ūdens” mājaslapā, uzņēmuma valde pieņēmusi lēmumu atbrīvot no aprēķinātā līgumsoda pilsētas ūdensvada un kanalizācijas pakalpojumu lietotājus, kas laika posmā no 2015.gada 1.jūlija līdz 2015.gada 27.jūlijam pilnā apmērā samaksāja pamatparādu par saņemtajiem ūdensapgādes un kanalizācijas pakalpojumiem, kas izveidojušies līdz 01.07.2015.
Tātad jāseko informācijai uzņēmuma mājaslapā un var izmantot šādas akcijas. Informāciju par „Rīgas ūdens” pakalpojumiem iespējams iegūt, zvanot darba laikā uz informatīvo bezmaksas tālruni 80002122.
Viena kalendāra mēneša ietvaros sniedzam 300 e-konsultācijas.
Tā kā limits ir sasniegts, jautājumu varēsi iesniegt, sākot no nākamā mēneša 1.dienas.
Iespējams, ka atbilde uz līdzīgu jautājumu jau ir sniegta, tāpēc izmanto e-konsultāciju meklētāju!