Labdien! Zvanot uz informatīvo tālruni, vēlējos iesniegt mutisku iesniegumu par naudas atmaksu, taču darbinieks nepieņēma šādu iesniegumu. Vai telefoniski var iesniegt mutisku iesniegumu? Vai to var darīt, tikai ierodoties klātienē? Darbinieks atteicās nosaukt uzvārdu. Vai darbinieks drīkst nenosaukt savu uzvārdu?
Iesniegumu likuma 3. pantā “Iesnieguma iesniegšana” noteikts:
“(1) Iesniegumu iesniedz iestādei, kuras kompetencē ir izskatīt iesniegumu pilnībā vai kādā tā daļā.
(2) Iesniegumā norādāmas ziņas par tā iesniedzēju (fiziskajai personai – vārds un uzvārds, kā arī adrese un, ja nepieciešams, citas ziņas, kas palīdz sazināties ar iesniedzēju; juridiskajai personai – nosaukums un juridiskā adrese).
(3) Iesniegumu var iesniegt rakstveidā, elektroniskā veidā vai izteikt mutvārdos. Mutvārdos izteiktu iesniegumu, ja nepieciešams, privātpersonas klātbūtnē noformē rakstveidā un izsniedz tā kopiju iesniedzējam.”
No minētā izriet, ka iesniegumu var iesniegt gan rakstveidā, gan elektroniski. Telefoniski izteikts iesniegums ir mutisks iesniegums, bet mutisku iesniegumu var noformēt personas klātbūtnē. Turklāt telefoniska iesnieguma gadījumā nav nekādu iespēju pārliecināties par iesniedzēja identitāti un/vai viņa iesniegto ziņu patiesumu.
Nav iespējams atbildēt, vai darbiniekam ir pienākums nosaukt savu uzvārdu, jo saskarsmes ar klientiem kārtību nosaka konkrētās iestādes iekšējais normatīvais regulējums.
Viena kalendāra mēneša ietvaros sniedzam 300 e-konsultācijas.
Tā kā limits ir sasniegts, jautājumu varēsi iesniegt, sākot no nākamā mēneša 1.dienas.
Iespējams, ka atbilde uz līdzīgu jautājumu jau ir sniegta, tāpēc izmanto e-konsultāciju meklētāju!