Labdien! Ja es sūtu sūtījumu uz ASV (vai citu valsts ārpus ES), bet saņēmējs neizņem sūtījumu pastā vai atsakās no tā, tad sūtījumu piegādā atpakaļ man. Šajā gadījumā man, lai saņemtu sūtījumu, ir nepieciešams to atmuitot. Jo sūtījums ir ārpus ES, neskatoties uz to, ka tas bija mans sūtījums. Vai tas ir likumīgi, ka vajag atmuitot savu sūtījumu? Paldies.
Ja ir saņemts aicinājums veikt muitas formalitātes, iespējams, ka šajā gadījumā sūtījuma saņēmējs, lai saņemtu atpakaļ savu nosūtīto paku, var veikt mutisku deklarēšanu. LV portālā jau iepriekš ir skaidrots, ka mutiski var tikt deklarēti atpakaļievestie sūtījumi, par kuriem var pārliecināties, ka tos nav izdevies piegādāt saņēmējam trešajā valstī, ja šo sūtījumu vērtība nepārsniedz 1000 eiro vai kuru neto svars nepārsniedz 1000 kg un sūtījumos nav iekļautas akcīzes preces vai preces, uz kurām attiecas aizliegumi vai ierobežojumi.
Ja sūtījums neatbilst kādam no mutiskās deklarēšanas kritērijiem vai muitas amatpersonas saskata riskus, kā arī ja nepieciešams veikt dokumentu pārbaudi, atpakaļievešana noformējama vispārējā kārtībā, pieņemot, ka preces tikušas izvestas uz laiku. Attiecīgi, ievedot atpakaļ preces, personai jānoformē standarta importa muitas deklarācija, pievienojot nepieciešamos pavaddokumentus un norādot atbilstošu muitas procedūru un papildprocedūras, kas paredz atbrīvojumus no nodokļiem.
Procedūru regulējums ir noteikts Eiropas Parlamenta un Padomes 2013. gada 9. oktobra Regulā (ES) Nr. 952/2013, ar ko izveido Savienības Muitas kodeksu un Savienības Muitas kodeksā. Ja ir neskaidrības ar atpakaļsaņemto preču atmuitošanu, Valsts ieņēmumu dienesta elektroniskās deklarēšanas sistēmas (EDS) sadaļā “Sarakste ar VID” ir iespējams noskaidrot ar muitu saistītos jautājumus. VID informatīvais tālrunis: 67120000.
Viena kalendāra mēneša ietvaros sniedzam 300 e-konsultācijas.
Tā kā limits ir sasniegts, jautājumu varēsi iesniegt, sākot no nākamā mēneša 1.dienas.
Iespējams, ka atbilde uz līdzīgu jautājumu jau ir sniegta, tāpēc izmanto e-konsultāciju meklētāju!