E-KONSULTĀCIJAS
>
visas atbildes Jautā, mēs palīdzēsim rast atbildi!
TĒMAS
Nr. 19201
Lasīšanai: 3 minūtes

Parādu ārpustiesas piedziņas process

Publicēts pirms 4 gadiem. Izvērtē satura aktualitāti! >>
J
jautā:
02. februārī, 2020
Ģirts

Labdien! Persona, baidoties no kādām pret sevi vērstām sankcijām, kaut arī tika iesniegusi iebildumus 21 dienas laikā, uz kuriem atbildi nav saņēmusi, ir samaksājusi ārpustiesas parādu piedzinēja norādīto summu norādītajā parāda atmaksas termiņā. Vai personai ir tiesības pieprasīt parādu piedzinējam pierādīt pieprasītās summas, ja viņai tomēr ir šaubas par summu pamatotību? Vai parādu piedzinējam šajā gadījumā ir pienākums personai sniegt šādu pamatojumu un tiesības pieprasīt par tiem kādus maksājumus, piemēram, parāda piedziņas izdevumus, kā tas notiek pirms parāda atmaksas?

A
atbild:
07. februārī, 2020

Parādu ārpustiesas piedziņas procesu Latvijā reglamentē Parādu ārpustiesas atgūšanas likums. Minētā likuma 7. panta 1. daļā norādīta informācija, ko parādu atgūšanas pakalpojuma sniedzējam ir pienākums sniegt, veicot parādu atgūšanas procesu, t. i.:

(..)

3) uz kāda tiesiska pamata parāda atgūšanas pakalpojuma sniedzējs ieguvis tiesības atgūt parādu – darījuma veids un darījuma noslēgšanas datums;

4) kreditora prasījuma rašanās tiesiskais pamats – kreditora un parādnieka noslēgtā darījuma veids, darījuma noslēgšanas datums un darījuma priekšmets;

5) parāda apmērs, arī pamatparāda apmērs, procenti par naudas summas vai citu atvietojamu lietu lietošanas atvēlējumu, pielīgtie vai likumiskie procenti un līgumsoda apmērs;

6) parāda atgūšanas izdevumi (ja tādi ir);

7) parāda atmaksas kārtība un termiņš;

(..)

Neskatoties uz to, ka persona ir izpildījusi parādu atgūšanas pakalpojumu sniedzēja prasījumu apmierināšanu parādu, atgūšanas pakalpojumu sniedzējam ir pienākums sniegt parādniekam informāciju, ko paredz likuma 7. panta 1. daļa (ja vien šāda informācija jau nav sniegta parāda atgūšanas procesā).

Savukārt, ja minētās personas pieprasījumi ir vairākkārtīgi un/vai nav attiecināmi uz likumā paredzēto informācijas apjomu – pārsniedz to vai prasa sagatavot un izsniegt informāciju, kas nav paredzēta likumā, – parādu atgūšanas pakalpojumu sniedzējs var iekasēt maksu par informācijas sagatavošanu un izsniegšanu.

Parādu atgūšanas pakalpojumu sniedzēju darbību savas kompetences ietvaros uzrauga Patērētāju tiesību aizsardzības centrs, kurā persona vienmēr var vērsties ar motivētu iesniegumu par parādu atgūšanas pakalpojumu sniedzēju darbību.

Labs saturs
Pievienot komentāru
Uzdod savu jautājumu par Latvijas tiesisko regulējumu un tā piemērošanu!
Pārliecinies, vai Tavs jautājums nav jau atbildēts!
vai
UZDOT JAUTĀJUMU
Līdz mēneša beigām iesniegt e-konsultāciju vairs nav iespējams. Vairāk par e‑konsultāciju sniegšanu
Iepazīsti e-konsultācijas