Labdien! Vēlētos noskaidrot, vai privātpersona var iesniegt iesniegumu mutiski pa tālruni, nenorādot savu vārdu, uzvārdu un adresi? Vai šajā gadījumā valsts iestādei ir jāsniedz rakstiska atbilde?
Atbildi uz privātpersonas iesniegumu var sniegt, ja iestādei ir pietiekama informācija par iesnieguma iesniedzēju: kam tā sniedzama un uz kādu adresi nosūtāma.
Tiesiskā kārtība iesnieguma iesniegšanai atrodama Iesniegumu likuma 3. pantā. Tā paredz, ka privātpersona iesniegumu iesniedz iestādei, kuras kompetencē ir izskatīt iesniegumu pilnībā vai kādā tā daļā.
Iesniegumā ir norādāmas ziņas par tā iesniedzēju (fiziskajai personai – vārds un uzvārds, kā arī adrese un, ja nepieciešams, citas ziņas, kas palīdz sazināties ar iesniedzēju; juridiskajai personai – nosaukums un juridiskā adrese).
Iesniegumu var iesniegt rakstveidā, elektroniskā veidā vai izteikt mutvārdos. Mutvārdos izteiktu iesniegumu, ja nepieciešams, privātpersonas klātbūtnē noformē rakstveidā, tā iesniedzējam izsniedzot kopiju.
Savukārt 5. pants, kas nosaka atbildes sagatavošanu un sniegšanu, paredz, ka privātpersonu šajā likumā noteiktajos gadījumos informē saskaņā ar Paziņošanas likuma 4. pantu – fiziskajai personai dokumentu paziņo uz deklarētās dzīvesvietas adresi vai deklarācijā norādīto papildu adresi. Dokumentu var paziņot uz citu adresi, ja adresāts norādījis uz objektīviem apstākļiem, kādēļ tas nepieciešams. Adresātam ir pienākums būt sasniedzamam norādītajā adresē.
7. pants paredz gadījumus, kad iestāde ir tiesīga atstāt iesniegumu bez izskatīšanas, arī tad, ja iesniegumā nav norādīts iesnieguma iesniedzējs (fiziskajai personai – vārds, uzvārds un adrese; juridiskajai personai – nosaukums un juridiskā adrese).
Viena kalendāra mēneša ietvaros sniedzam 250 e-konsultācijas.
Tā kā limits ir sasniegts, jautājumu varēsi iesniegt, sākot no nākamā mēneša 1.dienas.
Iespējams, ka atbilde uz līdzīgu jautājumu jau ir sniegta, tāpēc izmanto e-konsultāciju meklētāju!