Labdien! Sakiet, lūdzu, kā un kas jāiesniedz, lai biedrībai atstātu tikai vienu no valdes locekļiem? Šobrīd ir divi, un katrs var pārstāvēt biedrību atsevišķi. Vēlamies atstāt tikai vienu no viņiem. Vai var iesniegt šādas izmaiņas elektroniski, un kā to izdarīt? Paldies!
Kārtību, kādā veicamas izmaiņas biedrības organizatoriskajā un pārvaldes struktūrā, noteic Biedrību un nodibinājumu likums un biedrības statūti.
Saskaņā ar minētā likuma 42. panta trešo daļu valdē var būt viens loceklis vai vairāki locekļi. Savukārt 44. panta pirmā daļa noteic, ka valdes locekļi pārstāv biedrību kopīgi, ja statūtos nav noteikts citādi.
No jautājuma noprotams, ka biedru tiesības pārstāvēt biedrību atsevišķi, kā arī biedru skaits ir regulēts biedrības statūtos, kas tādējādi ir jāgroza.
Grozījumu izdarīšana statūtos saskaņā ar 35. panta pirmās daļas 1. punktu ir biedru sapulces kompetencē. Šajā gadījumā biedru sapulces sasaukšanai ir noteikta arī speciāla kārtība, proti, ja statūtos nav noteikts citādi, tad saskaņā ar likuma 36. panta ceturto daļu par biedru sapulces sasaukšanu, ja tajā paredzēts lemt par grozījumu izdarīšanu statūtos, valde biedriem paziņo un tās darba kārtību dara zināmu vismaz 14 dienas pirms sapulces sasaukšanas, ja statūtos nav noteikts garāks termiņš.
Kad biedru sapulce ir pieņēmusi lēmumus, par ko ir sagatavojusi un parakstījusi protokolu, 14 dienu laikā no lēmuma pieņemšanas izmaiņas piesakāmas ierakstīšanai Uzņēmumu reģistrā.
Reģistrā jāiesniedz:
Dokumentus Uzņēmumu reģistrā var iesniegt arī elektroniski, gan izmantojot e-parakstu, gan vienoto pakalpojumu portālu www.latvija.lv. Vairāk informācijas par dokumentu iesniegšanu elektroniski var atrast Uzņēmu reģistra mājaslapā: https://www.ur.gov.lv/lv/kontakti/ka-iesniegt-dokumentus-elektroniski/.
Viena kalendāra mēneša ietvaros sniedzam 300 e-konsultācijas.
Tā kā limits ir sasniegts, jautājumu varēsi iesniegt, sākot no nākamā mēneša 1.dienas.
Iespējams, ka atbilde uz līdzīgu jautājumu jau ir sniegta, tāpēc izmanto e-konsultāciju meklētāju!