E-KONSULTĀCIJAS
>
visas atbildes Jautā, mēs palīdzēsim rast atbildi!
TĒMAS
Nr. 14132
Lasīšanai: 3 minūtes
TĒMA: Reģistri
2
2

Paziņojuma iesniegšana par izmaiņām biedrības valdes sastāvā

J
jautā:
02. aprīlī, 2018
Ilze

Labdien! Sakiet, lūdzu, kā un kas jāiesniedz, lai biedrībai atstātu tikai vienu no valdes locekļiem? Šobrīd ir divi, un katrs var pārstāvēt biedrību atsevišķi. Vēlamies atstāt tikai vienu no viņiem. Vai var iesniegt šādas izmaiņas elektroniski, un kā to izdarīt? Paldies!

A
atbild:
09. maijā, 2018
Līga Pauliņa
LV portāls

Kārtību, kādā veicamas izmaiņas biedrības organizatoriskajā un pārvaldes struktūrā, noteic Biedrību un nodibinājumu likums un biedrības statūti.

Saskaņā ar minētā likuma 42. panta trešo daļu valdē var būt viens loceklis vai vairāki locekļi. Savukārt 44. panta pirmā daļa noteic, ka valdes locekļi pārstāv biedrību kopīgi, ja statūtos nav noteikts citādi.

No jautājuma noprotams, ka biedru tiesības pārstāvēt biedrību atsevišķi, kā arī biedru skaits ir regulēts biedrības statūtos, kas tādējādi ir jāgroza.

Grozījumu izdarīšana statūtos saskaņā ar 35. panta pirmās daļas 1. punktu ir biedru sapulces kompetencē. Šajā gadījumā biedru sapulces sasaukšanai ir noteikta arī speciāla kārtība, proti, ja statūtos nav noteikts citādi, tad saskaņā ar likuma 36. panta ceturto daļu par biedru sapulces sasaukšanu, ja tajā paredzēts lemt par grozījumu izdarīšanu statūtos, valde biedriem paziņo un tās darba kārtību dara zināmu vismaz 14 dienas pirms sapulces sasaukšanas, ja statūtos nav noteikts garāks termiņš.

Kad biedru sapulce ir pieņēmusi lēmumus, par ko ir sagatavojusi un parakstījusi protokolu, 14 dienu laikā no lēmuma pieņemšanas izmaiņas piesakāmas ierakstīšanai Uzņēmumu reģistrā.

Reģistrā jāiesniedz:

  1. noteiktas formas veidlapa, ko var atrast Uzņēmumu reģistra mājaslapā;
  2. statūti jaunajā redakcijā;
  3. biedru sapulces protokols vai tā izraksts;
  4. valdes locekļa piekrišana ieņemt amatu, ja atlikušais valdes loceklis ievēlēts atkārtoti;
  5. kvīts vai tās kopija, vai internetbankas maksājuma izdruka, vai informācija par valsts nodevas apmaksu.

Dokumentus Uzņēmumu reģistrā var iesniegt arī elektroniski, gan izmantojot e-parakstu, gan vienoto pakalpojumu portālu www.latvija.lv. Vairāk informācijas par dokumentu iesniegšanu elektroniski var atrast Uzņēmu reģistra mājaslapā: https://www.ur.gov.lv/lv/kontakti/ka-iesniegt-dokumentus-elektroniski/.

Labs saturs
2
Pievienot komentāru
Uzdod savu jautājumu par Latvijas tiesisko regulējumu un tā piemērošanu!
Pārliecinies, vai Tavs jautājums nav jau atbildēts!
vai
UZDOT JAUTĀJUMU
Šomēnes iespējams uzdot vēl 225 jautājumus. Vairāk par e-konsultāciju sniegšanu
Lūdzam e-konsultācijās neiesniegt jautājumus par situācijām, kas saistītas ar Covid-19.
Informācija, kur vērsties, ir apkopota vietnē covid19.gov.lv.
Iepazīsti e-konsultācijas
LIETOTĀJU IEVĒRĪBAI
Informējam, ka šajā tīmekļa vietnē tiek izmantotas sīkdatnes. Turpinot lietot LV portālu, jūs piekrītat sīkdatņu izmantošanai. Uzzināt vairāk
PIEKRĪTU