E-KONSULTĀCIJAS
>
visas atbildes Jautā, mēs palīdzēsim rast atbildi!
TĒMAS
Nr. 12015
Lasīšanai: 3 minūtes
TĒMA: Finanses

Ko darīt, ja veikts kļūdains pasta pārskaitījums

J
jautā:
20. maijā, 2017
Boriss K.

Saskaņā ar (http://old.pasts.lv/lv/privatpersonas/finanses/maksajumu-konta-noteikumi.pdf) "Maksājumu konta noteikumu" 4.18., ja klients vēlas atsaukt vai labot jau izpildītu maksājuma rīkojumu, “Latvijas Pasts” uzsāk maksājuma rīkojuma atsaukšanu tikai pēc klienta rakstiska iesnieguma saņemšanas. Klients piekrīt segt visas ar maksājuma rīkojuma atsaukšanu vai labošanu saistītās izmaksas, un “Latvijas Pasts” ir tiesīgs bez klienta papildu piekrišanas tās norakstīt no klienta konta. “Latvijas Pastam” nav pienākuma sekot maksājuma atsaukšanas gaitai, un “Latvijas Pasts” atmaksā klientam maksājuma naudas summu tikai pēc tās reālas atgūšanas. 4.19. Ja maksājuma naudas summa ir ieskaitīta saņēmēja kontā “Latvijas Pastā”, tad “Latvijas Pasts” noteikumu 4.18. punktā minētā maksājuma atsaukšanu un naudas summas atgriešanu maksātājam veic, saņemot saņēmēja rakstisku piekrišanu.

Manā gadījumā es (ne savas vainas dēļ) kļūdaini norādīju sveša pasta norēķina konta numuru, bet sakarā ar to, ka nebija laikā iepriekš atvērts savs pasta norēķinu konts, es pārskatīju naudu kā fiziska persona. Līdz ar to lūdzu izskaidrot, vai minētā 4.18.-4.19. punkta noteikumi varētu būt piemērojami arī šajā gadījumā? Proti, saņēmējs jau rakstiski atteicies no mana pārskaitījuma un lūdzis atgriezt šo naudas summu nosūtītājam. Šobrīd nauda atrodas viņa pasta norēķinu kontā. Paldies!

A
atbild:
23. maijā, 2017
VAS "Latvijas pasts"
Gundega Vārpa, Ārējo komunikāciju vadības daļas vadītāja

Lai varētu sniegt precīzu skaidrojumu par konkrēto gadījumu, būtu nepieciešama sīkāka informācija par darījuma datumu, summu un saņēmēja PNS konta numuru.

Taču no jautājuma izklāsta saprotam, ka klients ir veicis pārskaitījumu uz nepareizu PNS kontu. Šajā situācijā klientam, kurš veicis kļūdaino pārskaitījumu, jāvēršas “Latvijas Pastā” ar iesniegumu jebkurā pasta nodaļā vai rakstot elektroniski uz info@pasts.lv, un mēs no savas puses lūgsim nepareizā maksājuma saņēmējam atļauju samazināt viņa konta atlikumu par kļūdaini ieskaitīto summu. Ja tāda atļauja no naudas summas saņēmēja netiek saņemta, mums nav tiesību atgriezt nosūtītājam kļūdaini ieskaitīto summu. Ja attiecīga atļauja tiek saņemta, klients var saņemt līdzekļus atpakaļ savā PNS vai bankas kontā, vai arī kā skaidras naudas pārvedumu pasta nodaļā. “Latvijas Pasts” no pārskaitāmās summas ieturēs pakalpojuma maksu, kas saistīta ar naudas atgriešanu saskaņā ar “Latvijas Pasta” pakalpojumu tarifiem.

Labs saturs
Pievienot komentāru
Uzdod savu jautājumu par Latvijas tiesisko regulējumu un tā piemērošanu!
Pārliecinies, vai Tavs jautājums nav jau atbildēts!
vai
UZDOT JAUTĀJUMU
Šomēnes iespējams uzdot vēl 22 jautājumus. Vairāk par e-konsultāciju sniegšanu
Iepazīsti e-konsultācijas
LIETOTĀJU IEVĒRĪBAI
Informējam, ka šajā tīmekļa vietnē tiek izmantotas sīkdatnes. Turpinot lietot LV portālu, jūs piekrītat sīkdatņu izmantošanai. Uzzināt vairāk
PIEKRĪTU