Labdien! Nevaru saņemt paciņu no Austrālijas, jo “Latvijas Pasts” prasa apmaksāt muitas nodokli, lai gan tas tika nomaksāts, iegādājoties preci. Turklāt, kā sacīja pārdevējs (kā viņam paskaidroja vietnē ETSY), pat ja IOSS numurs nebija nosūtīts elektroniski, tam jābūt norādītam uz paciņas. Pasta darbiniekam atliek paciņu apgriezt otrādi un to noskaidrot. Tā vietā “Latvijas Pasta” darbinieks prasa nomaksāt nodokli vai iesniegt visu informāciju par pirkumu. Cik likumīga ir “Latvijas Pasta” darbība, uzņemoties muitas funkcijas?
IOSS nozīmē vienkāršotu pievienotās vērtības nodokļa (PVN) nomaksas režīmu. Tas paredz, ka sūtījumi tiek automātiski atmuitoti, ja IOSS numurs ir ievadīts elektroniskajos datos. Tomēr, ja klientam tiek pieprasīta atmuitošana, aicinām rakstīt uz e-pasta adresi: pastabrokeris@pasts.lv, atsūtot pirkuma dokumentus un sūtījuma numuru. Tad “Latvijas Pasta” komanda pārbaudīs konkrēto sūtījumu un nepieciešamības gadījumā manuāli apstrādās kā IOSS sūtījumu.
Visdrīzāk, šajā gadījumā datos nav norādīts minētais IOSS numurs. Tāpēc iesakām iesniegt dokumentus, lai kolēģi varētu pārliecināties par sūtījuma procesu, kas savukārt ļaus deklarāciju apstrādāt manuāli.
Šajā režīmā sūtījumus deklarē eksprespasta, pasta vai pārvadājuma pakalpojuma sniedzējs, lai deklarācijas datos norādītu derīgu IOSS identifikācijas numuru, kas ir pierādījums PVN deklarēšanai saskaņā ar IOSS režīmu. Jāuzsver, ka minētā informācija netiek publiski izpausta.
Ja sūtījums iekļausies IOSS režīmā, to atmuitos bez papildu izmaksām, tai skaitā apkalpošanas maksas.
Lai izmantotu šo režīmu, pārdevējam jāievēro šādi kritēriji:
Viena kalendāra mēneša ietvaros sniedzam 300 e-konsultācijas.
Tā kā limits ir sasniegts, jautājumu varēsi iesniegt, sākot no nākamā mēneša 1.dienas.
Iespējams, ka atbilde uz līdzīgu jautājumu jau ir sniegta, tāpēc izmanto e-konsultāciju meklētāju!